måndag 25 augusti 2008

Det plockas och plockas...

Måndag morgon igen! Jag har precis kommit hem efter en härlig morgon promenix. Luften är så hög och uppfriskande så här års, och inte gör det något att solen skiner för fullt heller...

Har lyckats promenera i en vecka nu(wow,hi,hi!). Förhoppningen är väl att jag ska lyckas fortsätta med det under hela hösten och så småningom börja jogga igen...





Har inte hunnit göra något åt vårt köksbord under helgen, men det ska få sig en behandling nu under veckan i stället...


(vårt skåp i matrummet)
Tack alla ni härliga människor som besökte oss på loppisen i somras. I Lördags var det sista gången för i år vi hade öppet. Känns lite vemodigt att plocka ner allting, men man ska inte misströsta. Det blir snart sommar igen och en ny loppis...*fniss*

Nu däremot är det plockning, plockning och åter plockning av loppispryttlar och loppistält som gäller dessa soliga sensommar dagar...

Kram till er alla! /Susanne






32 kommentarer:

Hanna i Det stora grå huset sa...

Låter härligt med promenaden Susanne.
Själv så har jag inte ens hunnit klä mig, men ska göra ett ryck nu.

Erat skåp är ljuvligt, verkligen.
Precis en sådan terrin ropade jag in på auktionen för några veckor sedan. Älskar den.... Perfekt skick var det, och fick ge 50kr flör den och två fina tallrikar. Tror att alla andra sov elelr något... 1800-tal skulle det visst vara. Vad säger du om det, experten? ;)

Ha en härlig dag!
Kram Stress-Hanna

n o r d i n g å r d e n sa...

Huh vilket vackert skåp du har och den soppterrinen var så vacker med korset på... ja, jag hoppas jag hinner få möjlighet att besöka din fina loppis ngt annat år, snart är det sommar igen: ) Och nu verkar det bli lite sol igen, kanske sommaren gör ett sista ryck, jag hoppas, tänkte ta lite ledigt nästa vecka.. Mari.

Lavendel & Romantik sa...

Ser så fint ut på ditt skåp hadde inte sagt nej till skåpet och terrinen.....Ha det gott Kram/Majsan

LantlivsAnette sa...

Vilket härligt skåp ni har i matrummet , och terrinen med servetter i..åhhh så fint !!
Jaa,tänk nu är sommaren över...och du har ett år på dig att planera nästa års loppis..
Ha det så bra Kram Anette

MiaMaria sa...

Hej!

Vilket bedårande skåp och terrinen är ju bara så ljuvlig....
JA tänk vilket väder vi har helt fantastiskt underbart.

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Anonym sa...

Hej hallå där i stugan!

Förstår att det känns lite vemodigt att plocka undan loppisen, den var ju så härlig! Men som sagt man ska inte misströsta, var sak har sin tid och nästa sommar får vi hoppas att det är dags igen :-) Undrar bara om ni stötte på många tvestjärtar när ni plockade undan...urk...

Jag såg kopparna från indiska i ett tidigare inlägg och jag tittade faktiskt på dom när jag var där sist, och jag blev så sugen på att låta dom följa med hem för dom är ursöta! Kanske nästa gång...

Vad duktig du är med dina promenader, inte dåligt får jag lov att säga, nu gäller det "bara" att hålla motivationen uppe, inte så lätt alla gånger, hi, hi... Jag håller tummarna iaf!

Nu är det dags att ta tag i dagens göro-mål, gud vad jag önskar att dom gjorde sig själva ibland... :-)

Vi hörs snart igen!

Kram kram till er!

/Camilla i Örebro

Skatan sa...

Duktigt av dig att vara ute och promenera vaje morgon! Bra jobbat :)

/Anna

Jenny Oak Fae sa...

Vilket VACKERT skåp du har..!

: )

Jag BORDE också promenera varje dag, behöver gå ner 10kg nämligen...

KRAM, Jenny

<3

Stämningsfullt sa...

Hej!
Jag skulle också verkligen behöva börja promenera igen. För mycket mys, god mat och lata dagar under semestern har ju satt sina spår om man säger så :)
Vilket fantastiskt skåp ni har!! Underbart! Skulle hemskt gärna vilja se mer av det :)
Ha en bra dag.
Kram!

Karin Lindström sa...

Hej på er!
Hoppas ni har det bra i Dalarna, det låter så. Vad härligt med en morgonpromenad. Visst är det skön luft så här års, och jag är en riktig höstmänniska så nu bara njuter jag. Vad mycket kantareller ni hittat. Hos oss är det magert, dom är små dom jag hittat men karljohoan finns det mängder av. Inte heller fel.
Ert skåp är verkligen vackert, det ser högt och fint ut.
Kul att se ditt kökskåp också som var fyllt med så mycket fint. Annika är allt påhittig.
Ha nu en riktigt skön vecka!
Kramar
Karin

Love Your Homes sa...

Mmmmmmm, jag skarpt ditt skåp......Ingela

Lilla huset på prärien sa...

Åh vilket ljuvligt, fantastiskt skåp... precis som det i köket! Du har verkligen bra skåpsmak Susanne ;)

Är det ett loppisfynd det med eller kanske någon auktion månne? Vackert är det i alla fall! Sambon min surade på mig i helgen när han var med och hämtade hem mitt nya köksskåp. Han sa "nu får det verkligen vara nog!"... jag svarade inte... kommer nog aldrig att sluta. Har du mannen din på din sida?

Kram Jenny

Viola sa...

Hejsan, beunderar dig att du kommit igång med promenader. Visst går jag varje dag med hunden men dom har ett annat syfte....Vilket skåp du har , helt underbart och terrinen var ju oxå så vacker. Ha det bra nu i veckan, kram Viola

My Lovely Things sa...

Åh så fint vitrinskåp..
I vårt nya hus så finns det ett likande skåp..så maffigt fast det är mörk ek..det ska målas så småningom..nu ser jag framför mig hur vårt kommer att se ut..nu när jag ser ditt..

ha det så bra..
kram anna

Willewira sa...

Hej och hå vilket skåp!!!!

Det var inte bara jag som blev imponerad av det.... jag vill haaaa!!!
Men så är jag en skåp-idiot, dvs jag älskar skåp i alla varianter och försöker alltid komma på någon ny plats att ställa skåp jag ser på loppisar och auktioner... tyvärr så finns det inte så mycket av den varan.... Plats alltså. :)

Duktig du är som håller i med promenaderna! Måste också få igång mig så jag inte helt försoffas.

Förstår att det är vemodigt att plocka ihop loppisen när den förknippas med sommaren.... Det dras obönhörligen mot höst.
Usch! Jag vill ha sol och värme. Tror jag bor i fel land.

Ha det så gott och lycka till med plocket.
Kram Willewira

Emma sa...

En vecka är ju en suverän början (jag jobbar som hälsoutvecklare och träningsinstruktör så jag vet vad jag talar om) Det låter som en början på något riktigt bra. jag kommer att heja på dig:)
Kram Emma

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh vilket fint skåp, och terrinen är så viiit och fin...
kram Linda

Annas skattkammare sa...

Ditt skåp är så vackert och vilket fint stilleben du gjort med terrinen, servetter och det underbara korset!

Förstår att det känns vemodigt att plocka ihop loppisen, men jag hoppas också att året går fort till nästa sommar, eftersom jag inte hunnit åka till er än!

Ha det gott i höstluften! Fast idag har det känts som sommar igen.. =) Kram /Anna

Veronica sa...

Vilket UNDERBART skåp du har. Och den terrinen... Nu är jag grön som en gran av vaund!!
Kram Veronica

Lillstuga sa...

Hej hej igen!
Ser redan fram emot eran loppis nästa sommar!! Som vanligt så får du till det så fint!!
Kika in och var med och tävla på våran blogg!!
Kram Anna i Falun

Kullan Pullan sa...

Hej goding!
Tänk om man kunde vara med och promma varje solig morgon, bättre start på dagen kan man inte få.
Kramisar Paula

Mamma C sa...

Skönt att röra på sig. Jag försöker att komma iväg nästan varje dag på en runda. När man har ett stilla sittande jobb som jag behövs det. Sorgligt när loppisen läggs undan. Men det kommer ju en ny sommar snart igen :-)
Kram mamma c

Millas hem sa...

Hejsan!
Härligt att inleda dagen med en promenad, alltid lättare i början av dagen, sedan är det alltid en massa annat man vill, och när kvällen kommer är orken iband slut! :)

Och fina skåp finns det gott om hemma hos er ser jag! Skulle gärna sett att skåpet i ert matrum, stått i vårt hus! Jättefint!!!
Kramis Camilla

Unknown sa...

Det var duktigr gjort, go girl!
Låter härligt med egen loppis, vilken lyx.

Solsjö - Under en vind sa...

Sååå fint skåp du har!!!

Roligt att du haft en bra loppissäsong! Önskar så att jag hade haft lite närmare, flera bloggare visar så fina fynd som de köpt hos dig...

Vilken pormenad flit, har du lite av den glöden över så skicka den gärna hit, har inte gått med nån reda sedan innan semestern...hrm....

Kanske blir det imorgon....

Ha det gott, kram!

Millygarden sa...

Duktig du är som tar tidiga morgon promenader..men visst är det härligt när man väl kommer igång! Man blir biten av att känna sig sund och pigga. Hr inte rört mig särkilt mycket under sommaren men nu när barnen börjat i skolan igen ska jag upp morogn promenaderna igen.

Hade tänkt komma förbi din loppis i sommar men vi har haft så mycket här hemma att vi inte hunnit! Vi Det får bli nästa Sommar!

Kram Marina
Ha en skön vecka!
Kram Marina

Millygarden sa...

Hm.... hur har jag skrivit igentligen!!! hoppas du förstår vad jag menar ändå!!

Marina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vackert...

Kram Annica

Inspiration i vitt sa...

Vad härligt med motion själv har jag latat mig hela sommare skulle verkligen vilja komma igång men vet inte hur.
Ditt stora maffiga skåp är så underbart vackert, tänk vad fint det är med många rutor.
Kram på dig/Ingela

LOPPISLIV sa...

Godmorgon Susanne! Duktig du är som promenerar varje dag, vi har hund och då måste man ju ut varken man vill eller inte. Hon tvingar oss till friskvård kan man säga..hihi...Oh vad jag gillar ert stora skåp. Det är underbart vackert. Och så fina bilder från ditt kökskåp med allt vitt porslin i. Tycker det är så charmigt när det är lite rörigt :-)Ser också med de nya muggarna där. Dem ska jag spana in på Indiskan nästa gång. Har letat efter vita muggar ett tag nu..Visst var Mamma Mia musicalen en riktig feel good film. Min dotter o jag såg också den ihop. Såg musikalen i London för ca 7 år sen och blev helt såld redan då. Ha en härlig vecka. Kram Paula

Radhusdrömmar sa...

Skönt att promenera varje dag !

Vilket fint skåp!!!

Ha det gott!

Kram Johanna

MODERN COUNTRY sa...

For et utrolig vakkert skap!! Mitt hjerte er så svak for fine skap altså, får ikke nok av dem...

Aina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin