söndag 3 augusti 2008

Franska cafe au laitskålar...

Det är ganska många som undrar var man kan få tag på dessa skönheter...


Jag har samlat på dom under ett par års tid. Fyndat någon här och där på loppis. Har fått några stycken av min gulliga svärmor också. De med guld på har jag köpt på resor i Danmark. Där är de betydligt vanligare, men kostar också mycket mer...


Vill man inte vänta utan vill ha en hög nu på momangen går det att beställa olika underbara kaffeskålar hos Vintage by Nina...


Ha en trevlig Söndags kväll!


Kram Susanne

21 kommentarer:

Mamma C sa...

Ja dom är vackra dessa koppar eller skålar.
Kram mamma c

Jenny Oak Fae sa...

Vackra!

: )

Kram, Jenny

<3

n o r d i n g å r d e n sa...

En sån vacker te-dukning ni hade i inläget under! Det såg verkligen gott ut med kanel på! Du har så vitt och romantikst överallt, mycket fint! Jag såg likn skålar fast i pastell på Ilva, kanske de har vita med...så fint i din hylla, smakfullt i detalj! Mari.

♥ Fyra årstider sa...

Vad gulligt av dig att dela med dig av dina inköp. Ditt kök är som en klick grädde "sött" ♥.
Kram Lotta

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Jättefina... är de såna de dricker cafè au lait i Frankrike ?? jag har nyss lärt mig dricka kaffe fast då som au lait....
Tänkte fråga om din stekhuv som är så himlans fin vart hittar man såna?? Har inte sett såna på loppisar här i sthlm iaf. hi hi
Mvh Linda

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättefina!

Själv har jag en teservis i vitt och guld som jag fått efter min mans farmor. De är jag glad över:)

Kram Annica

linnea-maria sa...

Vilka fina skålar. Är det så att café au lait är inte lika varmt som svart kaffe, därför har skålarna inga öron?? Annars är det ju praktiskt på ett annat sätt, om det inte finns några öron kan de inte gå av heller och så kan de staplas så här vackert. /linnea-maria

Lilla huset på prärien sa...

Amen de är såååå fina dina skålar. Jag bor ju nära Danmark så kanske kan jag hitta några om jag åker över en sväng. Det ska jag hålla utkik efter :)

Vilken mamma du har som kommer med sådana fina gåvor till dig!! Var rädd om henne :)

Kram Jenny

Hem och Lycka sa...

Otroligt vackra, tack för tipset! Ska hålla utkik när vi åker till Danmark inom kort. kram!

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!

Ja de är verkligen fina! Skulle inte ha något emot att springa på några sådana på loppis... Kollade in på sidan du länkat till, så mycket fint där med. Men skålarna har ju inte direkt min prisklass... Men det anade du nog va? ;)
Älskar dina...

Ha det så gott!
Kram Hanna

Mitt Egnahem sa...

Vad många fina inlägg du hunnit med! Mina grabbar bygger också ständigt med Lego. Överallt tassar man fram med risk för att trampa på en LITEn bit som gör VÄLDIGT ont. Men dina barn, leker de bara med VITT lego :)? Gillar också kanel. Gott i kaffe faktiskt. Kolla in vilka fin vita spiror jag fått? De ser lite "dalaktiga" ut! MVH Värmländska Mitt Egnahem

Dalatorpet sa...

Ja jag har oxå hört att det skulle vara bra... jag hoppas vi bara haft otur så jag ger det en chans igen framöver :-) Jag har en köpare till en byrålåda som den jag köpte, har du ngn?? den behöver ej vara målad. Maila mig så kommer vi gärna över hon vill kika i ditt tält med skatter :-)

Kannor och karaffer sa...

Oj oj - här har det hänt mycket sedan sist.

Vad fint det blev att ha silver fat till de vita skålarna - tack för tipset.

Ni har verkligen legat i och har det så fint i er hem.....

Nu ska jag läsa lite mer hos dig..

Ha det gott!
Ann

Åsa sa...

Jättefina skålar..och thelådan i förra inlägget...VILL HA. Tittade runt lite och här var det mycket fint...bordet i uterummet, är det köpt? Skulle vilja ha ett sånt. Funderar om man kan byta ut bordskivan på nåt gammalt bord.
Kram Åsa

hemtrevnad marie sa...

Fina skålar!
Gillade din telåda i förra inlägget....visar just nu min teburk....som jag tror du känner igen!:)
Din hylla med lådor är såå fin, sålde en nästan likadan igår, fast trären...som skulle vitmålas fast jag hann inte innan den såldes....
Ha det gott!
kram

Dalatorpet sa...

Vad bra jo den kan vara omålad för hon ska... håll i dig... måla den svart :-) ok ring när ni är hemma igen :-) JA visst är det spännande med den tidigare ägaren, vi kan kanske få en massa bra info inför arbetet med huset :-)

H A N N A S - F O R M sa...

HEJ HEJ HEJ söta du!!!!!

Å, så mycket jag har att ta igen...så mycket fiiint...hoppas aatt du haft det bra i sommar...ska du till Stockholm i morgon???? Jag som börjar jobba då...blir du kvar några dagar kan vi kanske ses...är ledig på onsdag!

Är så trött just nu så jag inte riktigt kan tänka men jag skickar iväg ett litet mail till dig snabbt!

KRAMMMMM
Hanna

ANETTESHUS.COM sa...

Nydelige skåler!! Og så er det alltid ekstra hyggelig å ha ting man har arvet eller spart på over lang tid!

Jeg må inn å titte hos Vintage by Nina ... kanskje finner jeg noe fint der.

Elsker bloggen din! Kommer sikkert innom igjen snart!
Anette

Annas skattkammare sa...

Ja de är underbara.. dina skålar.. Tur att man får njuta av dem på bild här när man inte har turen att äga några själv! Kram /Anna

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Å jasså, då ska jag framföra detta till min syster som är så förtjust i dessa skålar och vill gärna ha tag i liknande skålar. Tack för tipset!!!

De är verkligen fina, tycker jag också förståss =)

Ha en skön ledighet!!!

Kramar från Benita

Anonym sa...

Странно, искал совсем не это, гугл выдал Ваш сайт, и судя по всему не зря, есть что почитать! Goodwork!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin