lördag 23 augusti 2008

Köksskåp...

Det cirkulerar en utmaning... Det är Annika med den vackra bloggen Timeless home som utmanar den som vill att visa en kökshylla/skåp...

Här kommer ett av mina köksskåp!
Mitt köksskåp innehåller det mesta i en väldig oordning. Där finns allt från temuggar till terriner o värmeljus mm. Ska försöka bringa någon slags ordning där nu under kommande höstkvällar...
Där står nickel och nysilverfat på hög...

Fat och skålar av olika slag...

En hylla full av oputsade nysilver föremål...

Längst ner står Fru Peppar & Herr Salt och väntar på påfyllning... På tal om påfyllning, nu ska här fyllas på med lite frukost. I dag blir det en underbar dag. Solen skiner och det är alldeles vindstilla! I dag har vi också vår sista loppisdag, och i morgon packar vi ner loppistältet...

Trevlig helg på er kära vänner! Njut och ha det så bra!

Stoor kram / Susanne

40 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon!
Vi har också vackert väder. Tycker du har en härlig oordning i ditt skåp.
Trevlig helg! ...Monika/Falun

me and alice sa...

Hej Monica!
Tack snälla du! Ha en trevlig dag i solen!
kram Susanne

Stämningsfullt sa...

Hej!
Med så många fina saker på ett och samma ställe så gör det inget om det är lite oordning! Jättefint!
Ha en bra dag.
Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej Susanne!

Åh så mycket vackert du har i ditt skåp:) Den där thélådan skulle jag gärna äga:)

Kram Annica

Anneli sa...

Go morron!

Du har verkligen en härlig "oordning" i ditt skåp - jag gillar när man efter ett första ögonkast och överblick kan fortsätta att fokusera på detaljer och upptäcka!!! SKÖÖÖNT!!!

Ha det bäst, kram

Ann-Catrin sa...

ooordning.. men när man har så mycket vackra saker blir det en skön oordning.. allt staplat!!

Jasså sista loppisdagen.. kan tänka mig det har gått bra eller hur.. du har ju så mycket att ta av!!

Här har vi oxå strålande.. ställde klockan på 04.00 imorse och titade när Jörgen Persson förlorade semifinalen...

Imorgon ska ju jag med på mamma mia.. det ska bli sååå kul!!

Härlig helg vännen!
Kramar A-C

Solsjö - Under en vind sa...

Å vad mycket fint du har på dina hyllor...gillar din blandning av föremål och tycker inte alls att du behöver bringa mer ordning där!

Ha en mysig helg! Kramar!

Ann-Catrin sa...

Psst!
Skickade ett mejl til dig!
PLING!!!
Kram igen!
Och jag gläömde ju alldeles.. herr och fru peppar... oemotstånliga!!

Viola sa...

Hejsan, vilka underbara hyllor med vitt porslin du visar och så klart favoriterna i nickel. Ha en riktigt skön helg, kramar VIola

Levindas Värld sa...

Underbara ting i ett underbart köksskåp! Älskar din thelåda, vacker!

Ska också ta mig an den här cirkulerande utmaningen nån dag hade jag tänkt :)

Trevlig helg!

Lavendel & Romantik sa...

Vad snygga saker du har i ditt skåp..Lycka till med sista loppisdagen nu...Kram/Majsan
Trevlig helg till er!!!

Ofelias Hus sa...

Oj, så mysigt skåp!
Det där tekopparna från Indiska måste jag nog införskaffa...det är bara det att jag har under flera år hamstrat koppar som andra köper skor, alldelens för många...
Men fina var dom.
Kram
Anette

Millas hem sa...

En charmerande oordning tycker jag, hade absolut inte funnits med på min "priolista", tycker att det ska vara sådär!
Verkligen fina saker som finns i skåpet, måste vara roligt att duka...med så mycket fint porslin!
Ha en trevlig helg!
Kram Camilla

Ina sa...

Jag gillar ditt kaotiska skåp fyllt till brädden med vackert porslin så jag tycker inte du behöver städa det för det ser charmigt ut!!
Hoppas du får en härlig dag, vi har regn...
Kram Ina

Dalatorpet sa...

Jag tycker mig se ordning i din så kallade oordning ;-) tjingeling

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!

Jag tycket ditt skåp var väldigt vackert och innehållet likaså! Det gör inget att man har mycket saker, bara de går i samma färgskala tycker jag!Herrn och frun tycker jag var en underbar detalj, som bryter av lite i stil. Sådant älskar jag! Nu antar jag utmaningen med att visa mina kökshyllor! Inlägget kommer senare idag! Kika gärna in!

KRAM

Kram

Love Your Homes sa...

Hej S, du har inte oordning, du har helt klart harmoni i ditt skåp......en känsla som är skön för ögat. Jag kanske låter lite töntig, men det är ett grundläggande element för rokokon, lite assymetri ger harmoni.
En kram till dig, Ingela

Hem och Lycka sa...

Vilket underbart skåp för det första och för det andra - vilka fint porslin däri! Telådan var ju underbar.. kram!

Lina ♥ C´est la vie sa...

Åh vad fina saker, och skåpet är så fint!

Din fina blogg har en utmärkelse att hämta hos mig!

Kram Lina
PS missa inte min undersökning som finns på min sida.

Love Your Homes sa...

Hej igen S, glömde att nämna att nu har vi slabbat rödvin på det nymålade matbordet igår, vi hade något att fira ( är en stolt gammal mor idag).
Hur som helst syntes inga fläckar när jag senare torkade av, nu är jag inte så försiktig längre heller när jag torkar.....Ingela

marita blücher sa...

Så mycket fint du har i ditt köksskåp ! Lyckost er som har vackert väder - här envisas regnet med att ösa ner så vi får sitta inne och mysa med tända ljus istället.
Tack för din rara kommentar på min blogg och ha det så bra.
Kram/Marita

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fint du har i ditt skåp. Tycker inte att det ser ut som om det är oordning. Visst är det härligt att solen skiner, och varmt är det ju också,


Ha en riktigt skön helg!
Kram Ullis

♥ Fyra årstider sa...

Lika funktionellt som vackert. Mina köksskåp känns så moderna mot dessa. Tack för vackra bilder.
Kram Lotta

Living by Milla sa...

Hej Susanne!

Gillar din "oordning" jättemycket, hihi.

Det har varit vacker väder här också och riktigt varmt i solen, härligt!

Ha en mysig helg!
kram Camilla

annaslantliv sa...

Hej hej, tittar in och önskar dig en skön lördag kväll!

Fina bilder att njuta av har du.

Kram Anna

timelesshome annika sa...

Hej susanne!
Tack snälla för att du tagit dig tid och fotografera din hyllor för utmaningen jag satte igång.Det har varit en rolig vecka.Jag har åter fått uppleva ett barns nyfikenhet eftersom jag sprungit till datorn varje morgon.Ungefär som att öppna en lucka i adventskalendern.Jag tycker jätte mycket om dina saker och jag vet att det tar många loppis rundor för att få ihop så mycket fint.Tack ennu en gång för att du förgyllt min vardag.
Kram Annika

Rosengårdens Inredning sa...

Hej!
Vilket fint skåp och alla dina saker du har i...tycker det ser ut som du har bra ordning i skåpet.

Kram Malin

syster doris sa...

Tack för titten in i ditt oorganiserade liv!!!
Vet härefter att jag har ett Hiroshima i vårat!
Älskar din blogg i dag igen, du har det så najs!
Kram Tina

Lilla huset på prärien sa...

Hej Susanne,

ja det skåpet är verkligen välfyllt. Har ju sagt till dig att jag ville ha det men idag hittade jag faktiskt ett skåp som kommer att bli bra i mitt kök :) Äntligen!

Hur gör du förresten för att göra dina bilder ej klickbara?

Kram Jenny

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Det skåpet ser ju städat ut fastän det ser ut att vara mycket godbitar i det kram Maria

alidas sommaräng sa...

Önskar att jag hade sån vacker oordning i mina skåp men här är mest oordning! Fick en bra ide´från ditt skåp, ska gå ut och måla en låda som jag inte vetat vad jag ska göra med och lägga tepåsar i!! Ha de´Kramar Laila

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Ooo så mycket fint ni har i era skåp, härligt vita saker!

Kul att träffas i lördags & få en bild av en inspererande bloggare!!!
Å va fint ni bor sedan, härligt stort hus!

Ska ni ha loppis nästa sommar också?
I så fall ska jag se till att komma oftare =)

Ha en skön söndag & en ny fin vecka!

Kramar från Benita

Sara sa...

Det skåpet innehöll mycket fint. Det är alltid så roligt att kika in här.
Kram Sara

Annas skattkammare sa...

Du har så underbara saker i ditt skåp! Så vackert skåp för övrigt! Ha en bra dag! Kram /Anna

Annas skattkammare sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
elisabeth sa...

Så mye vakkert du har!!!!
Ønsker deg en fin søndag:)

Millygarden sa...

Du har ju sån kännsla för fina saker du! I dina skåp skulle jag trivas... vilka fynd man skulle göra!

Här ska det tittas på det årliga fyverkeriet! ha det bra!
Kram Marina

Kalkstenssommar sa...

Oj, oj va vackert du har i dina köksskåp!
Kommer aldrig att våga visa mina......

Hoppas du haft en härlig sommar, det har jag!

Kram L

Inspiration i vitt sa...

Vad kul att få titta in i ditt vackra köksskåp en fröjd för ögat.
Du har bara mysiga saker i ditt skåp en härlig blandning,vackert.
Kram/Ingela b.

Anonym sa...

Hej Sussane.
Jag tyckte du hade en väldig ordning i ditt fina kökskåp ;)

En liten fråga.
Jag har hittat en sån byrå som du har i hallen som du målat och grejat så snygg.
Hur hög och bred är din byrå?
Kram från Marit i byn

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin