måndag 4 augusti 2008

Ledigt!

Nu tar vi en veckas ledighet från bloggen. Hur ska jag klara det tro?! *fniss*


Under tiden visar jag några bilder från lilltoan. Köper alltid udda små porslinsburkar med lock. I dom kan man ha det mesta. Mynta växer i överflöd på vår tomt. Det är så mysigt att sätta i vaser. Har det nästan överallt inomhus så här års. Dessutom blir det nya rötter på dom = fler myntaplantor...


Här inne hängs även en del tvätt på tork nu när himlen öppnat sig igen. Gillar kombinationen vitt, lite svart och en aning ljust pastellrosa...



Goda doftande tvålar gillar jag också...





En söt liten tvålhållare i porslin. Den gamla träljusstaken i bakgrunden har vi köpt på en marknad i London...


Den lilla trälådan fick jag av sonen. Den är ny. En sån han fick barnverktyg i som liten. Med lite färg och sandpapper kom den till användning igen...

Kram på er alla så ses vi om några dagar igen! Om jag kan hålla mig borta vill säga... Hi, hi...
/Susanne

48 kommentarer:

Anonym sa...

Ska ni på semester? Ha det så trevligt. Längtar redan efter nästa inlägg.
sommarhälsningar från Birgitta i Falun

matilda sa...

så mysigt det ser ut där i lilltoan! tvålhållaren var ju hur charmig som helst :)
där skulle man nog kunna sitta en stund längre än det behövs och bara njuta!
ha det fint på din bloggledighet!

Mamma C sa...

Det var en mysig lilltoa ni har. Ha det så bra denna vecka du är ifrån oss
Kram Mamma C

mysiga heestrand sa...

Vilken fin fräsch toalett, du visar så fina bilder. Jag tittar ofta in till dig.
Ha en skön vecka
Kram Marita i Heestrand

♥ Fyra årstider sa...

Ha en bra vecka. Gulligt med den rosa handduken, älskar Lexington.
Kram Lotta

Annas skattkammare sa...

Ha en skön vecka, lite ledighet ibland (även från bloggen) skadar aldrig! Kram /Anna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fint det ser ut att vara på toaletten! Härligt med alla tvålarna!
Hoppas ni får en skön ledig vecka :)
Kram!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt med lite ledighet!

Njut nu och ha det så trevligt:)

Kram Annica

Svenska inredningsbloggar sa...

Vilken gullig toa med många läckra detaljer! Goda tvålar i fin korg! Ha en skön vecka!!! Mari.

n o r d i n g å r d e n sa...

; utarbetat.... jag skrev under fel inloggningsnamn!!! Hej igen! Mari.

Lilla huset på prärien sa...

Ha en skön liten semseter nu Susanne - njut av ledigheten! Jag har också så svårt att hålla mig borta från bloggen....

Kram Jenny

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Underbara bilder !!
Ha det så skönt nu då !
Lotta

hemtrevnad marie sa...

Vackert på lilltoan!!
Burken med svart motiv är ju såå fin....du vet väl att jag gillade din matservis i svart/vitt också!
Har faktiskt också ljusrosa inslag på min lilltoa!
Dock inga såna fina handdukar de är grå ...har ju grått/Vitt därinne, men pelargonerna i fönstret är ljussrosa liksom pumptvålen (som man ju är tvungen att ha med småbarn i huset!)Haha!
Ha en härlig ledighet!
Kram

Sara sa...

Vilken mysig liten lilltoa ni har. Det är fint att arrangera tvålarna sådär.
Kram Sara

Graadskan sa...

Ha nu en riktigt skön bloggpaus!! Men kom snart tillbaka!

Väldigt fina bilder från toaletten!

Kram Camilla

Hem och Lycka sa...

Finfina bilder från din toalett, gillar vackra detaljer även därinne, tycker det är viktigt i alla rum.

Ha en skön bloggpaus! kram

MiaMaria sa...

Så vackert i er toa, fina detaljer....

Ha en skön paus!!!!!

MiaMaria

Jenny Oak Fae sa...

Så fint på "lilltoan"!

Ha det bra under ledigheten!

: )

Kram, Jenny

<3

Viola sa...

Hejsan, ha det bra på ledigheten och försök att klara av bloggabstinensen. En så rar liten toa du visar för oss, Ha det...Viola

Kallholmen sa...

Det är alltid lika rofyllt att besöka dinoch Alice blogg.
Har själv haft ett betydligt länge uppehåll och det gick fint var tilloch emd rätt skönt att vara dator fri ett tag.
Kram Malin

sabina sa...

Vad fint ni har det där!

Husbilsresan sa...

Ha det nu så mysigt i veckan.....jag kommer och hämtar mitt skåp(som jag är så glad att jag hittade=) när ni kommmit hem igen.
Det ser väldigt mysigt ut på er lilltoa....och jag kan nästan känna hur gott det doftar också =)
Kram/Gunn

Lavendel & Romantik sa...

Snygg lilltoa....Ha det så skönt under veckan......Vila och mys....Kramiz/Majsan

Jes/Vita villa vila sa...

Hej vännen,
Vilka ljuvliga bilder du visar! Alltid så fina, söta saker!!! Underbart!

Njut av ledigheten - kram!

Jes

Love Your Homes sa...

Hej Susanne, jag tror jag anar vart du skall på din semester, Roslagsgatan kanske får sig ett besök. Det är verkligen värt ett besök, det är supertrevligt hos Knut o Svea. Kanske vi ses, skall dit och hämta ett bord i dagarna,
Ingela

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Ha en härliig ledighet med mycket sol kram Maria

Sofia på Me and my home sa...

Åh vad jag blir sjuk på dina bilder... De där skålarna är så fina.. och träljusstaken fr London ser fin ut!!

Millas hem sa...

Hej!

Ja en liten paus är er väl förunnat, sådant engagemang som ni har!
Vad roligt att den lilla verktygslådan kommer till användning igen! Så himla bra tips jag alltid får här! :)

Får se om ni lyckas hålla er borta då!
Kram på er båda// Camilla

Inspiration i vitt sa...

Hej, ja det är allt svårt att hålla sig bort från denna värld.
Tyckte själv att det var svårt när vi var på sem.
Det är så fina och fräscha bilder du visar från din toa.
Ha det nu så trevligt på din semester paus.
Kram/Ingela B.

Petra sa...

Hoppas ni får en härlig semester! Fina bilder förresten! Jag har också tvålar liggandes framme på gästtoaletten, ser mysigt ut.
Sköt om dig/er!
Kramiz
Petra

Smultronstället sa...

Heej
Klart ni ska vara lite lediga och passa på snart så börjar ju barnen skolan igen.

Jag kommer förbi loppisen nästa vecka,få se vad ni har för möbler då..

Ha det gott!
Kram M

mig & alice sa...

Ha det så trevligt där ni ska befinna er i en veckas tid, semester måntro?? :-)

Visst är de helt underbara de franska skålarna. Jag fick upp ögonen på dem tack vare dig.

Såg väldigt mumsigt ut med mysfika i dem och sååå snyggt med silverfaten under, ojojj..
Ha det bäst.
Kraaaaam
Melinda

H A N N A S - F O R M sa...

HEJJJJ!

Ville bara säga att det var sååååå kul att träffa er...Kände mig glad hela dan. Ni var precis så gulliga som jag trodde.
Hoppas att det snart blir igen!

KRAMMMMMM
Hanna

FINA bilder som vanligt!

Solsjö - Under en vind sa...

DEn där lilla toaletten skulle man gärna bli sittandes på...fniss.....så mycket fint att kika på!

Hoppas att du har sköna lediga dagar! Kramar!

Anonym sa...

Jag vill åxå ha mynta överallt... Ser mysigt ut.

Anonym sa...

Hej, så fint ni har det. Jag skall också göra iordning på min lilltoa inom det närmaste. Kul med inspiration.

Jag har nyss startat en egen blogg. Brukar vara inne och spana på din. Är det ok om jag lägger till dig i mina "bloggar jag besöker"?

/Marie

http://www.cherrymarys.blogspot.com/

annaslantliv sa...

En välförtjänt ledighet, det behöver ni. Hoppas ni åkt långt från dessa regnruskiga dagar!

Kram Anna

Anonym sa...

Önskar dig en underbar bloggledighet :)

Millygarden sa...

Fint du har det på lilltoan!
Där har man inget emot att sitta och titta på alla fina detaljer...Vill önska dig en härlig ledighet!!

Kramis Marina

Millas hem sa...

Hej...tittar bara in för att se om ni kan hålla er ifrån bloggen, och det kan ni ju....tyvärr!
Kram Camilla

Dalatorpet sa...

Hej Hej ja verkligen det var så underbart att se ritningarna men man blir samtidigt otålig för att få dra igång :-) när ritningarna är klara så är det dags att skicka ut o få offerter vågar inte gissa vad de landar på...

Tove sa...

Hoppas att ni får en skön ledighet! Jag har åxå semester nu!
Kram Tove

Anonym sa...

Att inreda i vit är otroligt fint. Men också väldigt lätt. Vad tror du om lite färg!!!

Betty sa...

Jättevackra saker ! Hoppas du får en skön vecka vad ni än hittar på.

Kram Betty !

Lila sa...

Du klarar nog av bloggpausen bra:)

Så härligt med doftande tvålar...så söt rosa handduk också....vill också ha:)

Kramis Lila

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder från lilltoan. Här har det också varit lite semester i en vecka. Det brukar gå alldeles utmärkt att klara sig från bloggen, men det är lika kul att komma tillbaka och läsa allt nytt.

Ha en riktigt bra helg!
Kram Ullis

En inredoholic sa...

Det ska nog gå bra... njut och bara va! skönt att lägga undan kommunikation och informationsflödet ibland...


Kram
Jannice

me and alice sa...

Hej anonym!
Visst är det "lätt" och vackert att inreda i vitt. Tycker att det ska vara just lätt och underbart att leva... Gillar färg också! Fast inte hemma hos oss just nu!
mvh/ Susanne

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin