lördag 2 augusti 2008

MysLördag!

I dag har vi haft loppis igen och träffat en massa trevliga människor som vanligt. Vädret var i och försig inte trevligt precis. Det småregnade till och från hela dagen.
Nästa vecka har loppisen stängt, men sen blir det som vanligt igen och en hel del nya pryttlar...



Ganska skönt ändå med en regnig dag så här emellanåt. Då finns det tid för mys...
Alice tyckte vi skulle fika. När vi mysfikar åker alltid några av favvoskålarna fram...


Det var bara att dyka ner i te lådan och välja något mumsigt. Lilla Brallice valde ett kanelte för att det kändes höstigt ute...
Kanelte´med varm skummad mjölk och lite råsocker och kanel på toppen...
Lovar att det doftar underbart! Kanel hör till min favoritkrydda...


I kväll kanske man till och med ska se på tv för en gångs skull. Det blir inte mycket av den varan när det är sommar och fint väder, men regndagar som denna då samlas hela familjen i tv-rummet. Just nu har barnen hällt ut allt lego över hela golvet och det byggs för fullt. Det blir nog till att bygga lite roliga prylar med barnen ikväll också. Det är faktiskt riktigt kul! Eller hur?
Ha det så gott! Vi ses!
kram Susanne

25 kommentarer:

Nettan sa...

Åh, hur gott såg inte det där ut då!
Älskar & krypa upp i soffan med en god kopp the...*mumma*

Kram, Nettan

Anonym sa...

Vad gott det ser ut! Älskar te jag också!
Trevlig helg önskar Karin!!!

ColonialEast sa...

Känner doften av kanel ändå hit! Ser jättemysigt - och gott - ut!! Kram!!

Solsjö - Under en vind sa...

Å vad mysigt det ser ut och det låter som ett bra koncept för en lyckad kväll!

Ha det gott, kramar!

Annas skattkammare sa...

Låter gott med fika och myskväll efter en loppisdag i regnet! Skulle gärna göra detsamma, men jag ska åka och jobba om en kvart.. Får ta mitt mys imorgon kväll. Vilka underbara bilder du visar, man vill ju bara komma och sätta sig en stund och smaka på det goda! =) Ha en mysig myskväll! Kram /Anna

Hem och Lycka sa...

Å vad gott med en fika, vilka fina kort! De där skålarna är ljuvligt fina, var har du funnit dem? kram!

Sara sa...

Det ser gott ut med thé i de där vackra skålarna. Ha en fortsatt fin helg.
Kram Sara

♥ Fyra årstider sa...

Känner precis som du att det är skönt med mysväder. Tända ljus och dricka te...Underbara skålar du har..ser så gott ut på bilden. Vet inte om jag berättat att jag lagt dig på bloggkoll...gillar dina inlägg.
Kram Lotta

Anonym sa...

Hej på er.

Ångrade att jag inte slog till på halvmånebordet idag. Är det kvar? Isådanafall dyker jag upp igen näst-nästa vecka.
Det gör jag väl säkert ändå ;)
Mvh Marit

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så gott det ser ut!
Dessutom i DE skålarna som jag är såååå avis på. Sorry, vet att jag sagt det förr men....
Ha en bra kväll.
Kram!

Anonym sa...

Mums med lite mys the! Vi var på Drottningholm idag och han faktiskt vara ute i parken och i deras myiga våffelstuga innan det började regna.

Men nu i kväll blev alla trötta kikar på tv, bloggar eller surfar. En dotter har högläsning för de som vill.

Jag håller med dig, det kan vara skönt med ett "litet" avbrott i det fina vädret ibland. Gräsmattan är såå gul och ful så jag hoppas detta vatten gör lite nytta

Kram Lena

me and alice sa...

Hej Marit!
Halvmånebordet blev tyvärr sålt alldeles efter att du åkt. Kanske kommer det något nytt. Vi ses!
kram susanne

MiaMaria sa...

Men så mysigt det ser ut......

Ha´en fortsatt trevlig helg och bygg på......

MiaMaria

Lilla huset på prärien sa...

Heeej Susanne!

Så gott det ser ut ditt te. Själv är jag inne i en fil-ätar fas just nu och när jag ser ditt te tycker jag att det liknar fil med kanel och socker på... mmm... blir helt sugen på det. Dina skålar är sååå fina tycker jag. Var är de ifrån?

Så smart och snyggt att använda faten under. Tack för det tipset!

Kram Jenny

Titti underkalas-eken sa...

Vilka vackra bilder du tar! Toppenidé med att ha alla theér i en särskild låda! Skålarna är ju "to die for", jag undrar som flera innan mig, var får man tag på sådana?? Ha en skön kväll! /Titti

Inspiration i vitt sa...

Mmmm vad mysigt ni verkar ha det ser så gott ut med te i de vackra kopparna.
Du visar så inspirerande bilder som är så vackra.
Ditt ute bord är så fint passade så bra hos dig.
Kram på er/Ingela B.

Mamma C sa...

Såg riktigt gott ut med te. Lego var kul att bygga när barnen var små. Men gud så ont det gjorde när man råkade gå på dessa små bitar. Dom låg ju lite här och där i lillgrabbens rum.

Vardagstugg sa...

så smarrigt! Ser väldigt inbjudande ut!
Ska bli mysigt nu när hösten komer och man får krypa upp i soffan med en kopp te eller choklad och en härlig filt..

Annelie

Ullis/Leva på landet sa...

Härliga bilder. Här har barnen precis fått städa upp allt Lego,*s*.
Kul att det går så bra med loppisen.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Graadskan sa...

Lego måste vara tidernas bästa uppfinning!! Eller ja, det var kanske att ta i, men skoj är det!
Enda nackdelen är att det gör så fruktansvärt ont att trampa på...

Kram Camilla

Haust sa...

Å, det ser godt ut! Nydelege bilete frå deg igjen. :)

God søndag!

Galleri Hönshuset sa...

Goddag Susanne o Alice. Vad härligt det ser ut med mysfikat! Höstigt? Nej nej, jag har ju en vecka kvar av semestern ;). Skämtosido... det börjar faktiskt kännas lite som så, har tom tänt lampor inne, och det har man ju inte behövt göra på länge :)... vad fin kakformen var. Ha det gott ni två. Kram Pirre

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hejsan!

Te är verkligen en härlig dryck, jag gillar det skarpt =)

Guudars, va smarrigt de där så ut då å vilka fina skålar!!!
Vart har ni inhandlat dessa skönheter?

Ha en ny trevlig vecka!

Kramar från Benita

syster doris sa...

VA kul, att du gillar vårt kök!! Det är toppen mysigt även om det redan har hunnit bli barnskav o lister inte är uppe....Jag skall visa lite mer så småningom...
Du är bäst din blogg är så snajsig... och JA det är hur kul som helst med lego.!!!!!
Kram TINA!

Anonym sa...

vad fina koppar & fat

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin