tisdag 26 augusti 2008

Rensa ut och rensa in?

Meningen med att ha loppis var att rensa ur här hemma.... Det gick bra, men nu när loppisen är stängd och det som blev kvar ska packas ner i lådor. Eller packas ner och packas ner!? Det är det som är problemet när man har svårt att skiljas från prylar! Nu åker sakerna in igen!!! En efter en...

Hmm... Den här skulle passa bra här osv...

Bland annat det här grå underlägget. Färgen är så vacker tycker jag. Nu är det tillbaka i köket igen. Nåja, det får väl bo här över vintern...*fniss*

Hoppas er start på veckan varit toppen?! Nu märks det att det blivit vardag igen med allt vad det innebär. Barnens aktiviteter har dragit igång och föräldramöten avlöser varandra... Känns riktigt skönt!

kram Susanne

35 kommentarer:

Anonym sa...

God förmiddag!
Vilket vackert underlägg. Minns att min farmor hade liknande under sina terrakottakrukor.
Längtar redan tills ni öppnar loppis igen. För det blir väl nästa sommar?
hälsningar Lena i Falun

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så mycket fina saker! Har du verkligen sålt så fina grejer på loppisen? Får nog komma på ett besök nästa sommar...
Kram
Marie

Annas skattkammare sa...

Ja jag kan tänka mig att det är svårt att packa ner grejerna när de inte blivit sålda.. men du får väl känna på dem så länge, och rensa igen inför nästa sommar.. hihi.. Vilken vacker färg det var på underlägget, den passade bra ihop med allt vitt porslin.. =) Ha det gott! Kram /Anna

Anonym sa...

Så roligt att det ändå har gått bra med försäljningen på din loppis. Men jag vet hur det är... efteråt när man ta in / ta hem allt som blivit kvar... Inte roligt är det.

Själv brukar jag alltid packa ner allt i lådor och där får det ligga tills det blir dags för en ny loppis.

Kram Kram

Lilla huset på prärien sa...

Det är nog smart att fota det du har kvar och lägga ut här på bloggen för då är det helt garanterat någon ute i landet som hör av sig och vill ha :) Betalar man bara frakten så kanske det kan vara värt att skicka iväg lite så du blir av med det. Eller hur?

Kram Jenny

Skatan sa...

Halloj! Klart du fattar rätt beslut som behåller underlägget :) Jag förstår precis vad du menar när du skriver om hur det åker ut...och in igen ;-)

Kram!

MODERN COUNTRY sa...

Hvitt og grått er en veldig vakker kombinasjon. Har selv nettopp malt et gammelt hagebord i en lys grå farge. Det bryter og får frem et mer fargespill blandt alt det hvite. Vakkert!

Aina

Love Your Homes sa...

Hej S, visst är det märkligt vad man vill rensa o ordna med det praktiska när hösten knackar på.
Har själv stått i garderoben och varit sträng med mig själv, det blir att ge bort ,kanske sälja något på Tradera....men bäst av allt, I feel gooood.
Och ditt blomunderlägg gillar jag, det ser man inte så ofta numera.

Ingela

Hem och Lycka sa...

*fniss* Ja, det är inte alltid lätt att skiljas från saker. För min del är det nästan åt andra hållet.. kram!

Dalatorpet sa...

jag önskar jag hade hunnit med en sista titt... :-)

Randi sa...

Oi, den som bare hadde bodd i nærheten. Da skulle jeg kommet på loppis...hihih
Det er noe dere svensker er veldig gode på..her finnes det knapt noe sånt. Men vi har da noen som har startet med utsalg av det folk vil kaste. Jeg får planlegge en tur dit istede.

Ønsker deg en fin ettermid.

Jenny Oak Fae sa...

Jättefint underlägg, charmigt..!

: )

KRAM, Jenny

<3

Hanna i Det stora grå huset sa...

Ja, visst är det skönt med vardag. Jag äääälskar det...
Så söta saker du tagit in från loppisen. Såklart du ska ha dem inne, de passar ju så bra i färg! ;)
Underlägget är så fint. Jag köpte det andra, omålade. Kommer du ihåg det?

Kollade efter dig idag, men såg dig inte. Kom du senare? Hittade lite småplock som kan vara bra att ha...


Sköt om dig!
Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

Psst, jag igen... Den där saken bakom... har du köpt den på ttv? Har kollat på en sådan ett tag, men idag fanns den inte där....

Kran........

n o r d i n g å r d e n sa...

Ja, jag skulle ha beslutsångest hela tiden om jag hade en sån fin loppis som du har, en loppis utan "junk" alltså, allt det du säljer verkar vara fint så jag förstår om du velar inför vissa saker i bland: ) Mari.

Viola sa...

Hejsan, ja det är ett dilemma, lika för mig med butiken. Har så svårt ibland att skiljas från den del saker. Det där med vardagen är blandade känslor hos mig. Är en person som inte tycker om att vara för styrd. Med nätbutiken har jag hittat en medelväg. Kan jobba vilken tid som helst på dygnet. Ha det gott, kram Viola

Veronica sa...

Seriöst, visst kan det vara löjligt svårt att släppa en del saker..Ja nu är det verkligen vardag igen, suck, coh långt är det till nästa ledighet i jul.

Kram Veronica

Lillstuga sa...

Det är skönt att vardagen är här igen. Har haft en rensardag här också. Tänk vad det känns bra när man fått slänga lite.
Kram Anna i Falun

Mamma C sa...

Förstår att det måste vara svårt att packa ner sådana fina saker.
Kram Mamma C

Husbilsresan sa...

Vilken tur att det grå underlägget inte blev sålt.....det passade ju så bra i ditt kök.
Nu ser jag fram emot nästa sommar,då du öppnar din loppis igen =)
Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram/Gunn

♥ Fyra årstider sa...

Visst är det skönt med vardag igen, livet lunkar på och helt plötsligt är det helg och man uppskattar det.
Kram Lotta

Stämningsfullt sa...

Hej!
Med så där fina saker förstår jag att det är svårt att slita sig :)
Kram!

Karin Lindström sa...

Hej på er!
Jag försöker själv rensa här hemma och sälja lite prylar, men det klart man säljer förstås inte allt. Det går ju bra om det är så fina saker som blir kvar!

Ha en bra vecka själva!
Kramar
Karin

Mitt skabbiga chica hus sa...

Hej tjejer!

Jag längtar redan till nästa loppis! Då ska jag sladda in tidigare på sommaren och lägga beslag på de bästa fynden! Ha;o)

Såklart var jag tvungen att härma er med de underbara tekopparna. Om dem och den fina tidningslådan jag köpte hos er kan ni läsa här
http://myshabbychichouse.blogspot.com/2008/08/kanelte-och-tnd-brasa.html

kameran vi precis köpt är en Nikon D80. Säger inte mig så mycket men maken har valt den med omsorg i alla fall:o)

Kram på er!
Mia

Solsjö - Under en vind sa...

Vad fint det är tillsammans med allt det fina vita porslinet!

DEt är väl bra att rensa ut för att se vad man saknar och nu får du ju nytta av det ett tag till!

Ha det gott, kram!

MiaMaria sa...

Hej!

Det är nog så att vissa saker är svårt att lämna ifrån sig...och detta underlägg var ju så vackert!

MiaMaria

Sara sa...

Hejsan
Vad kul att det gick bra med loppisen. Jag förstår att det kan vara svårt att skiljas från så fina saker.
Kram Sara

Ullis/Leva på landet sa...

Jag gjorde precis likadant när jag skulle packa efter min loppis. Flera saker åkte in igen, kom på att de behövdes, *s*. Får väl plocka ur när sommaren komm erigen.

Kram Ullis

Linda sa...

Måste bara titta in och säga att jag är glad att du tipsade om den fina lampan från indiska i ett tidigare inlägg. jag rusade i väg och köpte 3 stycken. Utan dig hade jag inte kommit på tanken och titta efter lampor där :) Vilket otroligt fint uterum ni har föresten. kram

Emma sa...

Svårt att skiljas från dom fina sakerna, förstår att dom får flytta in igen. Jag hade förmodligen inte klarat av att ha loppis för jag skulle inte klara av att skiljas från dom fian sakerna:P
Kram Emma

LOPPISLIV sa...

Vitt porslin är alltid snyggt ihop, Förstår om du har svårt att skiljas från dem. Gillar underlägget också. Visst är det skönt när vardagen sätter in och man kommer i normala rutiner igen. Ha det gott//Paula

PS: Brickan är i plåt och inköpt på Hemtex :-) Kram kram

LOPPISLIV sa...

bara jag igen, glömde ju...nej jag har inte målat den. Den var cremefärgad när jag köpte den//tingeling Paula

Anonym sa...

Som alltid blir jag lika betagen i alla dina vackra foton från ert helt underbara hem!! Ditt köksskåp med alla skatter i vore en dröm att ha tillgång till:-) Mmm vad mycket ljuvligheter som ryms däri!!

Ja nu går vi mot höst, inte mig emot för jag gillar den årstiden!! Sedan tycker jag det är kul att återigen få en massa ny inspiration som varje årstidsbyte ger tycker jag. Så går vi allt närmre adventstid och jul - ett en drömårstid för mig vad gäller pynt och plock:-)

Ha en skön höst!!

Kram

Anonym sa...

Verkligen vackert stilleben som du har arrangerat av resterna som blev över ;=)

Ha det bra
Kram Pernilla

Anonym sa...

Störtgillar din blogg!!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin