lördag 9 augusti 2008

Tjingeling!

Nu är vi tillbaka! Har haft underbara, men intensiva dagar i min gamla och världens vackraste hemstad, Stockholm...

Den egentliga orsaken till att vi var där var att Alice har varit på streetdance läger med Sveriges bästa dansare som lärare... Gissa om hon har svävat på moln, hi,hi... Resten av familjen har blivit proffs på hip-hop music. Går fortfarande omkring och nynnar på en massa låtar...*fniss*

Vi hann självklart med en massa annat också! Shopping, roliga möten mm. Det får ni höra mer om senare...


Det här vackra gallerfatet fyndade jag på en loppis...

Nu ska vi ta en kvällsfika och mysa lite grann och packa upp alla väskor mm...Hoppas ni också får en trevlig Lördag kväll!

See you tomorrow!!! /Susanne

26 kommentarer:

Stämningsfullt sa...

Halloj!
Åh vilken härlig bild på gamla stans hu :) Fick lite "hem-längtan"....
Vilket fint gallerfat! Ska bli spännande att få se det andra sen :)
Kram!

Millas hem sa...

Hej!
Jag har familj i Stockholm, men det är evigheter sedan jag strosade i gamla stan, så mysigt och pittoreskt!
Kul att ni är tillbaka, spännande att höra mer om er "tripp"!

Fint fat...vilket arbete va!!

Kram Camilla

Anonym sa...

Har saknat era inlägg. Härligt att ha er tillbaka.
Väldigt vackert fat.
hälsningar från Tessan

me and alice sa...

Hej Tessa! Tack så mycket. Det är jättekul att vara tillbaks på bloggen igen...
kram Susanne

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej!

Låter superduperkul för Alice! :) Och er andra verkar det inte heller gått någon nöd på;)

Ja visst är Sthlm superduperstaden nummer 1. jag är visserligen oxå partisk, utflyttad stockholmare som jag är;)

Kram Annica

Living by Milla sa...

Åh, vad trevligt ni verkar ha haft det.
Det var länge sen jag var i Sthlm, åker mest till Gtb nu för tiden.

kram Camilla

Anonym sa...

Vad kul med streetdanse. Här finns det oxå en dansande tjej i familjen. Ja visst har vi världens vackraste huvudstad......

Själv åkte jag ifrån Stockholm till Västerås och gjorde ett härligt besök

Kram Lena

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!
Vad kul att ni är hemma igen!

Låter som om resan var bra! Förstår att Alice trivdes bra med sådana lärare...

Igår var vi ute en med bilden och åkte, då såg jag en loppisskylt. Och det betyder ju stopp...
Jag gick in och kikade, jättefint var det, och så fanns det en Välkommen skylt som jag tyckte mig känna igen. Jag fick lov att fråga om du hade gjort den. Och ja, det visade sig vara din svärmor som hade stället!
Jag köpte med mig en del fina saker därifrån...

Ha en fin söndag!
Kram Hanna

Hanna i Det stora grå huset sa...

(det var bilen var vi ute med ja...)

sabina sa...

Låter som om ni haft det riktigt bra!

Mamma C sa...

Låter som ni haft en toppen hipp hopp resa.
Kram Mamma C

hemtrevnad marie sa...

Kul att ni är tillbaka...kan tänka mig att Alice hade kul!!
Fatet är jättefint!!
Ska bli kul att få mera rapporter senare!
Ha en härlig söndag!
kram

Lilla huset på prärien sa...

Jag älskar Stockholm! Där är så himla fint. Bror min bor på Rejmers holme tror jag att det heter... önskar verkligen att jag kunde hälsa på honom lite mer!

Välkommen hem igen och till bloggens värld :)

Kram Jenny

Viola sa...

Hejsan, visst är Stockholm en underbar stad och ni verkar ha haft det härligt ihop. Fatet var så rart som du hittade. Ha en skön söndag, Viola

Love Your Homes sa...

Hej Susanne och välkommen hem från vår huvudstad. Hoppas det inte regnade hela tiden, är lite nyfiken på om det blev ett besök på Roslagsgatan?
Och vad vore livet utan dans o musik. Låter som om ni haft en bra vecka.
Ha en härlig söndag, Ingela

elisabeth sa...

SÅ FANTASTISK det første bilde var, det skulle jeg hatt forstørret opp og på veggen min...sukk!!!
Velkommen hjem, og du går vel travle tider i møte;)
ha en fin søndag:)

Solsjö - Under en vind sa...

Vad mysigt med en Stockholmsvistelse! Det är faktiskt "hemstad" för mig också, bodde dock bara där det första dryga året av mitt liv....Har mer än halva släkten där och besöker staden varje år, det är så mysigt stt strosa runt, shoppa, fika och njuta av allt vatten runtom!
Ska bli kul att se vad du mer hittat!

Ha en skön söndag! Kram!

Willewira sa...

Stockholm är Sveriges vackraste stad, och gamla stan är så mysig!

Men jag skulle inte vilja bo där med barn...
Har bott där några år och kände av stressen och tempot och det är inget jag vill ha i vardagen idag.
Kanske som pigg pensionär...

Gallerfatet är mycket fint!

Ha det så gott!
Kram Willewira

Ullis/Leva på landet sa...

Kul att Alice dansar. Visst är det härligt att komma iväg men det är ju så skönt att komma hem också. Då kan man ju få njuta lite extra. ska bli kul att se vad du hittat.

Kram Ullis

tre nyanser av vitt sa...

Hej
Välkommen tillbaka. Har uppdaterat mej lite på din sida oj vad mycket fint du visar. Gillar lådan du skrivit thé på, knycker din idé...
Jag blir så inspirerad här hos dej, nu vill jag ha ett nytt hus bara för att kunna göra allt som jag har samlat i huvudet hi hi.
Ha det gott/Marie

Annas skattkammare sa...

Välkomna hem! Förstår att ni svävar på moln allihop.. =) Visst är Stockholm en vacker stad! Kram /Anna

Millygarden sa...

Välkommen hem! visst är det härligt att få byta miljö....men borta bra men hemma bäst är det som gäller ändå!! eller hur? Fint trådfat du fyndat....undra vad som bjuds på det?

Ha det gott!
Kramis
Marina

Dalatorpet sa...

Vad roligt att ni är hemma igen :-) ska prata med grannen om vilken dag vi kommer ut och hämtar hem en låda :-) Kika på min sida om det är ngt du vill ha nu ligger lite saker ute

Petra sa...

Så kul att ni hade mysig resa till Stockholm, där är ju såå mysigt! Nicke, min äldste, tjatar om att han vill tillbaka dit så vi får väl ta oss i kragen någon dag... Min väninna drog iväg mig till streetdance en gång som träningspass, jag följde med, självsäker såklart eftersom jag visst att jag hade rytmen i kroppen. Men icke! Det var det värsta jag någonsin varit med om, benen flaxade åt ett håll och armarna åt nästa, haha... Så, stor eloge till din dotter - jag tar hatten av mig och bugar djupt! :-D
Ha en fortsatt trevlig söndag, här regnar det idag men är faktiskt lite sådär höstligt mysigt...
Kram
Petra

Pink and white dreams sa...

Hej

härligt att ni är tillbaka, har saknat era inlägg, har själv också legat lågt en tid, men kanske jag snart får lite mera tid. Imorgon börjar jobbet på riktigt, idag var vi där och hade ett förberedande möte.

Skall bli roligt att se vilka andra fynd ni gjort i Stockholm.

Sabi

Skatan sa...

Dansläger låter som en dröm för en liten donna! Förstår att hon kommer att nynna småleende länge, länge...

Önskar dig en skön kväll!

/Skatan

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin