söndag 10 augusti 2008

Underbar butik!

Är det redan höst?! Om inte värmen kommer tillbaka snart så tror man inte annat. Vädret är i alla fall höstigt. Det positiva är att man kan sitta inne och mysa med gott samvete och eventuellt tända lite ljus.

Förutom alla måsten vi hade på vår lilla resa hann jag också träffa Hanna som har bloggen Hannas form(en av mina absoluta favoriter). En underbar och go tjej! Hoppas verkligen att vi ses snart igen... Gå gärna in på hennes blogg. Där får ni se de mest underbara bilder...




Det var Hanna som tipsade oss om denna vackra butik. Det är butik S som ligger på Österlånggatan i Gamla stan. Den måste ni bara besöka när ni är i Stockholm...


Ägarinnan Sara har arrangerat allt så otroligt vackert i denna gamla vackra miljö...


Hon säljer mycket vackra saker. Både antikt och nytt i en perfekt balans...


Älskar de handgjorda kuddarna i gammalt linne... Det var inte sista gången vi besökte den här härliga lilla butiken...



Dessa små kakformar i zink fick jag av min snälla pappa... Han har en jättemysig liten kuriosabutik i Sundbyberg. Ska visa lite bilder därifrån nu någon dag. De passar alldeles utmärkt att tända några ljus i nu denna mörka regniga Augustikväll...

Ha en trevlig Söndagkväll!

Kram Susanne

41 kommentarer:

Millygarden sa...

Vilken härlig butik du visar...dit måste jag nästa gång jag kommer till Gamla stan. Gillar dom söta linnekuddarna med hjärtan på...jättefina! Fina kakformar att ha ljus i. Passar bra nu!! vi har ju helt plötsligt fått höst!!! ja vill ha mera sommar är inte redo för höst ännu!!

trevlig Söndag!
kramis Marina

Dalatorpet sa...

Man samlar på sig så mkt så man måste rensa ibland :-)
Vilka fina formar ngn till salu?? ;-)

Solsjö - Under en vind sa...

DEn där butiken kände jag inte igen...har annars favoriter i Gamla stan...får kika efter den på nästa tripp!

Ha en skön söndagskväll! Kram!

Jenny Oak Fae sa...

Underbar butik..!

Kakformarna var väldigt charmiga, har aldrig sett några liknande förut..!

Roligt att träffa en annan bloggare! Det har jag faktiskt gjort IDAG, gulliga Frida som har den fina bloggen Spetsar och Volanger, vi hade en väldigt lyckad mini-bloggträff!

: )

Kram & ha det GOTT!

/ Jenny

<3

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Ja her i Oslo er det høstvær om dagen,- i kveld har vi til og med fyrt i den gamle ovnen. Selv om jeg er en liten fryse-pinn, er det nok mest for kosens skyld;-) Jeg elsker lukten og lyden av brennende peis, så her sitter vi med masse levende lys, fyr i peisen og en varm latte*s*
Vi er heldige i Norden som har så vakre årstider!

Så ut som en spennende butikk du har besøkt,-har de nettside?

Ha en fortsatt fin kveld!

klem Konstanse

H A N N A S - F O R M sa...

Kära söta, fina Susanne!
Nämen ...så glad jag blir...kan bara ..säga tack detsamma! Kände irekt att du har ett hjärta av guld...och dina barn är verkligen små fina pärlor!

Äntligen förstår du mig när jag berättar om Saras butik..den är förtrollande...har svårt att jämföra någon annan butik med den!Sen är ju Sara en otrolig människa oxå!

Härligt att du är tillbaka igen...har saknat dig!!!!

STOR KRAM
Hanna

Hälsa "de dina"!

Stämningsfullt sa...

Hej!!
Vilken fin butik det ser ut att vara! Tack för tipset.
Snäll pappa som ger dig så fina saker :)
Kram!

Husbilsresan sa...

Du verkar ha haft en skön vecka i Stockholm. Kul för Alice att gå på ett sånt läger....häftigt!
Den butiken verkade ju underbar....den ska jag lägga på minnet.
Kakformarna var lite ovanliga och jättefina...passar ju perfekt att tända ljus i dom nu när det är så grått och trist ute.
Ha det gott! Vi ses snart igen.
Kram/Gunn

Sara sa...

Den butiken ska jag lägga på minnet, mycket fint.
Kram Sara

På min gatan i stan sa...

Härlig butik!!! :-)

Kram!

Fredrika sa...

Hejsan, vilka bra tips! Och vilka fina bilder som vanligt. Jag lägger butiken till min lista över to-do's i Stockholm nästa gång!
/Fredrika

hemtrevnad marie sa...

Verkar va en mysig butik!!
Zinkformarna var jättefina...hittade ju gamla kakformar jag med för ett tag sedan ,,de var dock lite för små för värmeljusen...men de är ju fina på köksbordet ändå....
Ska bli kul att få se mera från din pappas affär!
hälsa Alice!
kram

Ullis/Leva på landet sa...

Härlig butik. Så fina formar du fått av din pappa. Gillar dem jätte mycket.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Inspiration i vitt sa...

Förstår att du har haft det härligt i storstaden.
Kul för Alice med dansen.

Butiken du visar ifrån verkar vara så mysig (har missat den totalt)
Bilderna är så mysiga som du tagit.Du är en duktig fotograf.
Och vilka vackra slitna formar du fått av din pappa så snäll han är.

Kram på dig/Ingela B.

Ps.. jag har en liten tävling inne hos mig...

Love Your Homes sa...

Hej Susanne, har din far antikaffär i kära Sumpan, så spännande. Det får bli ett besök när jag är i närheten, har ju inte så långt, fast det är klart....jag vet ju inte vilken det är.
God natt från Ingela

C De-sign sa...

Vilken underbar butik det verkar vara...härliga bilder! Alltid roligt att besöka vår vackra huvudstad! Kram fr C

Viola sa...

God morgon, jag har varit i den butiken, kan verkligen rekommenderas, är underbar. Vilka snäll pappa, så rara formar ,perfekta till ljus, ha en bra måndag, kramar Viola

alidas sommaräng sa...

Ska absolut besöka den butiken när jag kommer till Stockholm.Älskar också Stockhom finns massor att göra och se. Kakformarna var helt enkelt superfina! Kramar Laila

Mamma C sa...

Ser ut att vara en riktig mysig butik. Så gulliga kakformar du fått
Kram mamma c

Lilla huset på prärien sa...

Japp, Hannas form har jag besökt några gånger men den där butiken har jag helt missat när jag varit i Stockholm. Den ska jag definitivt skriva upp på min lista så den får sig ett besök till nästa gång.

Tänk att nu rullar hösten så sakteliga in... sommaren är verkligen kort. Inte FÖR kort men bara sädär precis lagom så man hinner njuta av den och sen längta efter den hela resten av året :)

Kram Jenny

LOPPISLIV sa...

Tackar för tipset, ska jag lägga på minnet nästa gång man är i huvudstaden. Verkar vara en underbar affär. Blir mest Göteborg för en annan, det ligger något närmare :-) Njuter som vanligt av dina vackra bilder och får så mycket inspiration, det tackar man för :-) Ha det gott. Kraaaaaaaam Paula

johanna sa...

Hej
Den butiken har jag missat helt... Då måste jag rusa dit nästa gång , det ser jättefint ut, Tack för tipset. Vad roligt o träffat Hanna hon verkar ju så mysig.
Kraaaam

IKT i min vardag sa...

Ser ut att vara en sagolik affär, underbara ting!

Vilka fina formar! Smart idé att shabba sonens verktygslåda.

Kram

LantlivsAnette sa...

Åhh vilken härlig butik..tack för tipset dit måste jag ju då vi nu ska till S-holm i slutet av månaden..
Kram Anette
P.s vilka fina formar du fått av din pappa...

Annas skattkammare sa...

Tack för tipset, jag skrev genast upp detta då jag ska till Stockholm om ett par veckor.. Vilken underbar butik! =) Där kommer jag garanterat att trivas.. =) Vilka söta kakformar du fått, så snällt av din pappa.. Ha en fin måndag! Kram /Anna

Lavendel & Romantik sa...

Hej!!Ser ju jättemysigt ut...Dit skulle jag gärna gå länge och titta och handla..Kram/Majsan

Petra sa...

GRATTIS på din namnsdag!
Kramiz
Petra

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!
Vad kul att träffa Hanna när ni var i Stockholm. Hennes blogg är också en av mina absoluta favoriter. Hennes bilder är som poesi, otroligt vackra. Dina bilder och inlägg är inte sämre dom, är väl därför jag är här ständigt och kikar!!
Jag ska absolut besöka Butik S när jag är där.
Ska bli kul att se mer bilder från dig!
Många kramar
Karin

Kallholmen sa...

Vilka mysig butik du hittat. Synd att man inte hinner med stadslivet när man skall på formexmässan i slutet av månaden. Formarna var också roliga. Kul ide att använda dem som ljuslyktor.
Carolina.

Villa Nyhem anno 1918 sa...

Vad härligt den butiken måste jag besöka när jag åker ner nästa gång ,hoppas att det blir snart.
Kakformar som på bilden köpte jag ett gäng i vintras och har ljus som smälter i dom ,jätttefina . kram Maria

n o r d i n g å r d e n sa...

Hallå där, kikade in i går som hastigast men hann inte kommentera då, JAAA, butiken S har jag besökt med, så himla fint det är där, hon har verkligen mycket vackert, en underbart smakfull butik! Jag var där i en helt annan gång tidigare med när Bruka Design hade showroom där, mycket fin lokal måste man säga...kul att du fotade! Vilka fina formar du fick av Pappa, lite ovanliga, så fint med ljus i dem. Snyggt foto mellan husen... Mari.

Galleri Hönshuset sa...

Hej tjejer, och välkomna tillbaka. Nu längtar jag till Sthlm, var till Södertälje igår, så lite bättre känns det, men gamla stan är ändå gamla stan....Kakformarna är ju sååå söta! Gillar bilden du har tagit på husen, du har fångat känslan man får när man går där :)...Ha det gott. Hoppas vi ses snart igen. Kram Pirre

annaslantliv sa...

Hej där, tänkte komma ut till er på onsdag innan jag hämtar barnen. Är det okej om jag kommer typ kvart i. Jag ska hämta dom en timme senare i Ornäs nämligen och det kanske blir lite tajt...

Vilken härlig Stockholmstur ni haft, det är en fin stad. Man åker dit för sällan

Kram Anna

Petra sa...

Haha, jaa, det är väl typiskt! Här hemma brukar jag få ge lite hintar om både om min namnsdag och födelsedag, fast jag kan vara lika förvirrad så jag ska inte klaga. Vet tusan inte hur vi ska komma ihåg vår 20-årsdag i november, vi brukar glömma att fira våra jubileumsdagar, haha... Tänk att man har varit ihop så länge! Patrik brukar skämta om att nu är det dags att han bytar ut mig mot två tjugoåringar men jag replikar snabbt att det blir ju i så fall ömsesidigt, haha... Usch, nää, vem hade pallat med den energin som de har??
Hoppas du fick en fin dag i dag!
Kramiz
Petra

Anonym sa...

vad fina linnékuddar verkar vara en mysig butik.

My Lovely Things sa...

Nämen åh vad söta formar..så trevligt att ha ljus i dem!!

Vad kul för alice att få dansa med så bra lärare..måste vart ett jätte stort äventyr!!

Här packas det för fullt!!
vi har köpt hus och hålle rpå att förberda vårt hus inför försäljning!!
ha det så bra..
kram anna

Ann-Catrin sa...

Suss!!
här har jag suttit en stund och njutit av vackra inlägg och bilder.. vad du har legat i alltså!!
Och tänk att jag var i dalarna när du var här.. men så det regnade den veckan..ojojoj.
Tänk jag som bor nästan i stan.. den butiken har gått mig förbi!"!
kanske jag ska ta mig en titt där imorgon då jag tänkte hälsa på mamma som arbetar i en annan butik där..
Så himla söta formar till ljusen.. helt bedårande!!

det verkar som du hade det toppen i Stockholm..kul för alice med lägret!!

KRAAM A-C

MODERN COUNTRY sa...

Heisann!

Å som jeg har nytet alle dine fine bilder igjen. Du har noen fantastiske vakre ting! Ojoj, dine fine franske skåler, med underbart mønster. De hadde passet sååå fint på min hylle!

Åhhh for noen vakre bilder, herlig butikk med mye vakkert! Det er så skjønt å se kontraster..
Hanna er så gullig, som du sier, hun virker så himla blid og god!

Jeg blir så inspirert av din blogg!
Klemmer fra Aina

mig & alice sa...

Din pappa verkar veta exakt vad du gillar, va go han är.

Den butiken verkar inte gå av för hackor heller, såg supermysigt ut.

Ja, vistt vill vi få ha kvar sommaren lite till, känns otroligt sorgligt om det inte blir någon mera värme och sol.

Ha en fortsatt bra vecka.
Kraaam
melinda

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej Susanne!

Den butiken ser ju kanonfin ut...
Och hannas blogg är inte dålig den heller! Har missat den helt tidigare!

Susanne, du vet väl att jag skojar när jag säger så som jag gjorde idag? Även om jag tänker att "tusan, nu har hon hittat allt!" så gör jag det med ett fniss. Men jag tror att du vet det...

Sköt om dig!
Och förresten, vad himla fin du var med håret så!!!

Kram Hanna

Anonym sa...

Nundaweed
[url=http://healthplusrx.com/tumors]tumors[/url]
DuskeskHink

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin