tisdag 16 december 2008

Nu går det undan...

Oj vad dagarna går! Tyckte nyss att det var första advent. Helt plötsligt är det bara en vecka kvar till jul!
Helgen har passerat lite grann i stressens tecken. Här har shoppats julklappar! Jag är absolut inte den där som planerar långt i förväg vad som ska handlas. Nej då, här blir det alltid i sista minuten... *fniss*
Fast lite av den där julstressen (i lagom dos) hör liksom till på något sätt... I alla fall för mig!



Sakta men säkert smyger mer och mer jul in i tv-rummet...

Förra årets ståltråds ord har kommit upp på väggen... Busenkelt och effektfullt pynt om man är ute i sista minuten... Eller varför inte böja till ett namn att hänga på julklappen...


Några jul kuddar sydda av linne handdukar!!! Så mycket mer behövs inte än så länge...

Kram på er!! Tusen tack för alla kommentarer!!

Susanne

36 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga bokstäver! I min familj gäller samma julstress. Mycket märkligt hur man är!?
/ Nina

Barn & Inredning sa...

Hej hej!!
Kikar in lite på din sida...och blir förtrollad....så fin den är.

Julstressen håller jag med om...man vet ju när julen ska firas..och likt är man ute i sista sekund varje år ändå...*fniss*

Ha det så bra/ Mvh MAlin

me and alice sa...

Hej Nina!
Visst är det konstigt att man gör samma sak varje år...*fniss*
Bokstäverna är super enkla att böja till själv...
kram susanne

En inredoholic sa...

Jättemysigt!!! HÄr är granen nu inne och jag ska försöka fixa till det sista idag. INGA julklappar köpta än. PUH!!

Jag får ta tag i det där nu.

KRam JAnnice

Love Your Homes sa...

Fina bilder, Susanne. Du får till så härligt, ser så lätt ut. Alice är väl med på ett hörn, kan jag tänka.

Själv har jag en märklig förmåga att förtränga att julen närmar sig....det blir alltid så jäktigt med jobbet.
Men av någon anledning rätar det upp sig och det blir vad det blir......jag som inte ens behöver laga maten.

Kram till er, Ingela

Jenny Oak Fae sa...

Helt underbara bilder...SÅ vackert och rofyllt..!

: )

Kram, Jenny

<3

Millas hem sa...

Jättefina bilder!
Det gamla fönstret och radbandet harmonerar så bra ihop!
Kram

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Visst måste man få lite av den där stressen, annars är det ju ingen jul *ler*. Men det gäller att hålla den på lagomt avstånd.

Så vackert det är i ert matrum. Och dina kuddar är så fina. Jag blir verkligen inspirerad.

Hoppas ni får en fortsatt bra vecka!

Varmaste kramarna

Karin

Ps, Har en liten tävling hos mig!

Anonym sa...

Och du får till det så mysigt varje gång du knäpepr dina kort... Skulle vilja gå runt hemma hos dig och bara mysa..

Kramar @nette

LOPPISLIV sa...

Så vackert och enkelt, tycker du gör det så fint alltid. Sån kudde du visade i förra inslaget har jag tänkt jag också ska se om jag inte kan sy. Har köpt band och allt ska bara bli färdig till det också. Och din vita brödburk från Florida är helt underbar. Tackar så mycket för länkningen :-) Kraaam Paula

Smultronstället sa...

Otroligt smakfullt och vackert som vanligt:-D
Jag har gått å klurat på en julklapp, å se där dök inspration upp till bokstäver..tack!

Ha det gott
Kram M

Ullis/Leva på landet sa...

Ja det är mycket nu. Gillar dina bokstäver så mycket. Skulle kanske ta och sy några kuddöverdag av några handdukar jag också. De är så snygga.


Ha det bra!
Kram Ullis

Mitt hvite hus sa...

Nydelige bilder. det lille vinduet ditt er så vakkert syns jeg=)

Kos deg masse nå=)
Klem Kerstin

n o r d i n g å r d e n sa...

Så vackert med det gamla fönstret, nästan sakralt... och din kuddar gillar jag verkligen! Ha det gott i julstressen!!!!


MARI.

rosenskära sa...

Det känns då inte ett dugg stressigt runt dina bilder! Tror att det känns som att dra ett djupt andetag när man kliver över tröskeln hemma hos er...

Här går julen i vitt, det känns rent och fräscht. Barnen har rött i sina granar, det nöjer de sig med!

Kram/Lena

Annas Vita Hjärtan sa...

Hejsan!

Så mycket fint du visar!

Kram Anna

Ett skönare liv sa...

Jätte fina bilder :) du e bra pysslig du :)
kram nadja

Jenny Oak Fae sa...

TACK!Det ska jag hälsa katten Mozart..!

; )

Han är uppe på vinden och jagar möss just nu...

Kram, Jenny

<3

Anonym sa...

Vilka superfina kuddar!
Mer rött än så behövs inte.

(Har du sett granne med Selmas julsäck?)

Nu är jag igång och bloggar igen.
ingela :)

Ett skönare liv sa...

Vad glad ja blir :) kul att alice gillar den :)

men den e inte i närheten av er :)

aa de e en riktigt fin affär.. men de har en internet shop som är jätte lätt å pålitlig att beställa ifrån, köpte bland annat min student klänning från den :)

Ha de gott nu :)
å hälsa alice !

kram nadja

Jes/Vita villa vila sa...

Hej där vännen!

Vilka härligt juliga bilder - älskar dina bokstäver - superfina verkligen!

Hoppas du får en fin vecka utan allt för mycket stress!

Kram Jes ♥

Viola sa...

Rara kuddar och fina julbokstäver hos dig, här händer det intre så mycket med det juliga, skyndar långsamt och pyntar mest med någon bild, ljus och saker från skogen, ha det gott nu sista veckan, kram

Hanna i Det stora grå huset sa...

Hej hopp!

Vad kul att du ville vara med och tävla! Håller tummarna! :)

Så du är bara några dagar yngre än mig? Hihi, ja jag har för mig att det var så ja! När är det dags, före eller efter jul?
Så fina bilder du visar. Älskar fönstret. Är det äkta grönt som hänger på? Tvivlar ju på att du har fusk, men borde det inte barra mycket? Skulle själv vilja ha så, men är lite städrädd! ;)

Ståltråden med jul ska jag visa Gubben. Få se om han fixar det. Hehe, men jag är för svag för den ståltråden vi har tyvärr....


Ha en fin dag imorgon!
Natti natt!

Kram Hanna

P.s Hur visste du att jag var på en tur idag? Gissar du eller stog du och tryckte bakom någon hylla? Jag hittade inget värt att nämnas iaf. En svart julgransfot och några silverbrickor bara...

Hanna i Det stora grå huset sa...

Är det tall och enris? Så fint ju!!!

Usch vad jag låter butter i mina kommentarer. Men du vet ju att det inte är så allvarligt...

bykerstin o. butikblandannat sa...

Hej där!
Va smart att sy egna linnekuddar med band och garn! Men jag undrar om mina skulle se sådär fina ut...
Hos er ser det ut att vara full julstämning! Pynta har du i alla fall hunnit med! :)
Kram Kerstin

Viveka i Bläckhornet sa...

Så fint du fixat till därhemma. Alldeles lagomt.
Kuddarna blev ju läckra.
Såg i ditt förra inlägg att du ställt fram ett notställ. Kom på att vi har ett liggandes på loftet sen min man i ungdomens dagar spelade trumpet. Kanske jag letar fram det...

Kram Viveka

LantlivsAnette sa...

Åhhh så fint du har det i varje vrå..
Jaa tänk att det snart är Julafton, man kan inte riktigt fatta det..
Kraam Anette

oumberligating sa...

Hej! Peter Olofsson! Den vita sköna slitna stilen som du skriver är fin och råder på många bloggar, jag och min fru har alltid haft ett vitt ljust hem slitet har det blivit naturligt med år och tre barn som växt upp och härjat i snart 20 år, helt naturlig Shabby Shic, ja, trevlig och fin blogg du har, har dels den här bloggen jag skriver ifrån, sedan en lite alvarligare om fysisk smärta www.jernsaxen.blogspot.com titta gärna in på den lite matnyttigt om man kan säga så om smärta mvh från Peter Olofsson. Ha en bra dag!

Kathys Home sa...

Ja, men vet du det är nog första året jag inte känner någon stress alls...vill bara att det skall vara fint därhemma så är jag nöjd. Ingen mat inga klappar (nästan) känns sååå skönt. Tror jag skall faktiskt göra ditt julord, var så fint..Ha det bäst//kram kat

hemtrevnad marie sa...

Jättefint och alldeles lagom mycket!
kramis

Gnistrande snö sa...

Så ljust, enkelt och mycket vackert!

Kram
Katarina

mig & alice sa...

Åhhh, ni har så vackert i erat vardagsrum så jag vill bara flytta in direkt!!
Jag har skrivit upp dig och Alice första tiden...tänkte väl att du ville komma :-).
Det är faktiskt redan fullt i första nu...jätteroligt att det är så många bloggare som kommer också :-).

Ni är så välkomna såååå!!
Tills dess, ha en riktigt skön jul!
Kraaam
Melinda

Solsjö - Under en vind sa...

Här är julestressen långt borta...hör till typen som vill vara klar och bara njuta sista tiden....

Mysiga bilder från ert fina hem!

Önskar nu er en riktigt skön och avkopplande jul tillsammans med nära & Kära!

Kramar ♥

Anneli sa...

Hej, Susanne!

Vilken skön och lugn, nästan svävande känsla du förmedlar! Så vackert!!

Jag har verkligen bara njutit de få stunder jag varit ledig nu före jul...men nu i helgen blir det till att handla alla (!!) julklapparna, granen, maten...men det ska väl gå det med...;)

Önskar dig sköna stunder och en underbar, stämningsfull jul!!

KRAM

Galleri Hönshuset sa...

Hej tjejer. Allt väl? härliga bilder, gillar kuddarna massor!

Ha det gott. Kram Pirre

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Susanne & Alice!
Kul att se foton på er samt lille man också!!!

Vilka fina kuddar du sytt Susanne!!!
Fattar då inte hur ni hinner med, tycker det är fullt upp här, fast vi inga barn har än =)

Ja, Tomten måtte ha hört din bön, sköönt!! Äntligen får vi nog en vit jul, var ju ett tag sedan sist har jag för mig.

Önskar er en fin torsdag!
Kraam från Benita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin