lördag 21 mars 2009

Snälla snälla!

Hej mina vänner!

I dag visar jag några fler bilder på mörka detaljer. På hyllan i tvrummet har några mörka böcker hamnat. Genast förändras känslan i rummet...


Den här tavlan har jag haft i många år. Den hör till en av favoriterna och får komma fram då och då.

Det silvriga föremålet är en sådan där stänkare (*fniss* vet inte vad det heter) men charmig är den och en present från min älskling...

Ombyte förnöjer! I tvrummet har soffan vridits och med de mörka detaljerna känns det genast som ett nytt rum...

I dag blir det ett besök på kupolen (stadens köpcentrum). Där Caroline af Ugglas, Måns Zelmerlöw med flera ska uppträda. Ska bli roligt att se Caroline live. Tycker hon är en cool tjej... Hoppas ni får en härlig helg i vårens tecken!


Hello my friends! In this post I show you a few more pictures of the dark details I have around the house now...
Today we are going to the mall to see peformances of some famous Swedish artists.
Wish you all a gorgeous weekend where ever you are....

Kram & Puss till er från Suss

39 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n sa...

Åh så vackert du har hemma Suss!! Vitt el brunt el både och, allt är i en skön harmoni...

Ha en trevlig helg med Caroline & Måns! Mari.

Skatan sa...

Instämmer angående Ugglas. Skulle vilja se henne på nära håll när hon värker fram sin musik :) och så Måns då. Han får mig att känna mig som en kärring med fula tankar om unga gossar ;-)

Stänkare? Hm, betyder det samma sak för dig som för mig mån tro? Någonting drickbart och starkt...

Kram,

A.

Heidi-anitha sa...

Så vakkert så vakkert!

Blir alltsi så glad av å titte innom deg.. her er det bare så vakkert og rent..

Får ro i sjel og sinn..

Takk!

Klem White vintage
Heidi-anitha

Mejrams! sa...

Visst är det så att det händer något med en vit inredning när man plockar in detaljer i litet mörkt. Jättesnyggt med de detaljer som du har plockat in. Kram Merja

Unknown sa...

Jättesnyggt, tänk vad några få detaljer kan göra:-)om det görs med en stilsäker hand....
Af Ugglas var min favorit, tycker så mycket om när folk inte följer strömmen utan tror på sin sak. Måns uppträdde på en fest jag var på och han är ett proffs, så charmig och duktig.
Ha så kul!
Kram

Det vita dårhuset sa...

STOPPA HENNE i väskan och ta hem henne till mig!!!!!!!!

Kramis ;-)

Mamma C sa...

Tänk vad en liten färgklick kan förändra så mycket. Ha en bra helg.
Kram Mamma C

ColonialEast sa...

Hej Susanne! Mycket avis på era Jieldelampor nedan. Står högt på önskelistan ... Och så skulle det va kul att se Måns och Carolin. De är nog bra live båda två. Kram!!

Tulipa sa...

Det ser JÄTTEFINT ut!!!

Din tavla gillade jag mycket och "stänkaren" framför!!

Ha en trevlig dag!

Kram Mariette

HEMMA HOS LINNÈA sa...

Hallo Susanne

Håller med dig att Ugglas här häftig på nått vis....jag var helt tokig i hennes man när man var i 17 års åldern...han var skitsnygg då...men nu ser han helt annorlunda ut.
Ha en skön helg
Kram Liselotte

timelesshome annika sa...

snygga detaljer.Jag gillar själv bruna och svarta detaljer.
Hoppas ni hade trevligt i kupolen .
Annika

Eleonora sa...

Vilken vacker soffa! Vad är det för märke? Jag är på jakt efter en ny soffa och jag vill ha en sådan modell.
Brunt och vitt, säger det igen:-Så vackert :-)
Ha det gott i solen, kram Eleonora

Hem och Lycka sa...

Så snyggt med det mörka mot det vita, ger lite djup!

kram

Hemmalycka sa...

Vad fint ni har det och så mycket fina detaljer du visar. Hoppas ni får det kul på kupolen.
Kramiz Åsa

Millas hem sa...

Jag ÄLSKAR dina mörka detaljer!
Det tilltalar mig mycket det här med kontrasterna!

Håller med...gillar också Caroline!

Ha en fin fortsättning på lördagen!

Kram Camilla

Viola sa...

Vi i vårfamilj bara älskar denna adliga dam och så är vi bluesfans dessutom...blir riktigt fnissig ...vet du vad som hörs från högtalarna i vattenhålet...hennes cd där hon sjunger Joplin, måste alltid lyssna på denna...tröttnar aldrig på just denna cd och nu i dagarna ska jag betsälla hem hennes sista platta som fått fin kritik och den är säkert bra när leMarc har varit med på ett hörn..ha en skön helg min vän, KRAM

MODERN COUNTRY sa...

Åå du gjør det så fint Susanne!! Jeg elsker virkelig de mørke detaljene. Og det siste bildet er så superflott!

Håper du har hatt en skjønn dag så langt og at kvelden blir mysig.

Ha det så godt!
Klem Aina

Kamomilla sa...

Snyggt! Och allt i perfekt balans!

IKT i min vardag sa...

Jättesnyggt med de mörka detaljerna i ditt vackra hem. Soffan ser ut att trivas bra där, kul med lite ombyte.


Kram på dig!

Kallholmen sa...

Riktigt fint med det bruna...fortsätt gärna med den bildserien.
Kan se på nya bilder varje dag...de är så fina.
Carolina

Ullis/Leva på landet sa...

Så snyggt med de mörka detaljerna. Visst är Caroline cool. Hoppas att det var bra i Kupolen.

Ha en skön helg!
Kramar Ullis

Annas Vita Hjärtan sa...

Ja det är så fint med det mörka till allt det vita. Jag står i valet och kvalet om jag ska måla om min järnsäng eller inte. Den är svart/rostig nu...hmmm tål att tänkas på!
Dina bilder är het otroliga!

Ha en trevlig kväll!

Kram Anna

Husbilsresan sa...

Så fint med lite bruna detaljer i ditt fina vita hem.Jaså Caroline och Måns har varit på Kupolen idag....var dom bra?Hon är verkligen speciell Caroline...inte som alla andra,minsann.
HA en fortsatt skön helg!
Kram/Gunn

lottens vita och gröna sa...

håller med dig suss, mörk mot det vita är vackert, tavlan är jättefin!
oh så nu trallar ni snälla snälla..varmkram lotten

Tess på Tilda och Mamma sa...

WOW underbart med lite avbrott i allt vitt, det mörka blev fint.Kram Tess

Unknown sa...

Fina bilder! Det är fint när det vita bryts av med en mörkare färg. Ha det gott. Kram Lenita

LOPPISLIV sa...

Halloj Suss! Så vackert i ert vardagsrum. De mörka detaljerna höjer verkligen och er soffa..mmmm så fin, drömmer om en sådan liknande modell, de är sååå snygga. Ha en finfin helg. Jag gillar också Caroline af Ugglas, hon går lite mot strömmen och det gillar jag. Kram kram Paula

Malmkakan sa...

Jättesnyggt med mörka detaljer som bryter av!

Jaha, Ugglas o Zelmerlöw på Kupolen det har jag missat. Tänkte ta en tur med barnen idag men vi kom inte så långt.

Fortsatt trevlig helg!

/ Cecilia

Anonym sa...

Instämmer angående Caroline af Ugglas. Hon har en egen stil och en härlig röst. Jag hade hellre sett henne vinna än operanissen...va hon nu heter.

annaslantliv sa...

Godmorgon!
Hoppas ni såg något igår i folkvimlet. Caroline och Sarah har otroliga röster båda två. Den senare hade man velat gå ifrån och titta på. Måns var trist som hade gjort om sina låtar tycker jag!

Vad fint ni har hemma, det är så härligt att se.

Idag ska jag gå och lämna skylten du gjort till den lille nykläckta bebisen.

Kram Anna

Lauras gård sa...

Hoppas ni har haft en bra helg! Håller inte med dig angående Caroline av Ugglas. Inte min smak, men Måns... Smeknamnet MumsMums stämmer väl ganska bra... Men vi är väl gamla kärringar i hans ögon... Kramisar Stina

StrandviksVillan sa...

Jag älskar också att ändra om med små detaljer och att möblera om (men det gillar inte alltid resten av familjen... åtminstone inte om dom måste vara bärhjälp :P)

Du har fantastiskt fint och ljuset i dina bilder är så härligt!

Ha en skön söndag! Kram!

Signe 1 sa...

Håller med dig om att det är fint med kontraster mot det vita ibland, du har såå fint hemma!:-). Måns är en liten goding, hihi... Kram Sofia

jane sa...

Lovely! You too have a great weekend!- I´m going to paint all my furniture white...Ha! Ha!

Linda sa...

vi diggar också ugglas!

Ha en riktigt skön söndag!

kram Linda och Bertil

Anonym sa...

Hoppas ni hade trevligt på "Tuna tutten",det lär väl ha vart knök fullt med folk.
Ser att nya lampan oxå har fått en ny plats.Jag sitter och funderar hur det låter hemma hos er när grejer byter plats.
-Men mamma ,måste du hålla på och dekorera hela tiden just nu sa yngsta sonen här om dagen när jag flyttade om lite saker i tv rummet precis när han tittade på tv.
Sambon tycker att jag flyttar runt hela tiden och äldsta sonen att han aldrig vet var nått är och dottern hon tyckte inte det blev så bra med omflyttningen med belysningen jag gjorde i veckan.
Men jag blev nöjd och man vet aldrig när andan faller på och då kanske det är ett bra tv program.+Plus att det kanske ploppar upp ett smart förvarings ställ och man glömmer bort att berätta+att vissa saker måste få prova en plats en dag eller två innan man vet+att belysningen har varit som den varit sen före jul;)
A i den lilla röda stugan

ANETTESHUS.COM sa...

Ååå, så lekkert med noen mørke detaljer her og der! Kjempe-flott!

Klem Anette:)

Inspiration i vitt sa...

Hej Susanne, du har det så fint i ditt rum och det blir vackert att blanda in lite mörka detaljer här och där.
Precis en sån stänkare har jag med och det är första ggr jag ser att nån annan har en lika dan, jag vet inte heller vad det är för nåt men fin är den, jag har föresten en till som ser lite annorlunda ut.
Kramar till dig/Ingela.

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hihi stänkare..får mig att tänka på komissarie Beck å grannen med stödkragen (Hirdvall) =)
Men din stänkare är ivarjefall väldigt fin, fast jag har ingen aning om vad det är.

Ert hem är verkligen vackert, härlig blandning!

Tipsar om att kika in på TV4 och programmet Efter tio med Malou, där Ugglas är med och berättar om sitt liv å mående. Har gått igenom en hel del den tjejen.

Ha en bra dag!
Kram / Benita

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin