söndag 11 oktober 2009

Schysst gryta!

Me and Alice is back home again! Var en snabbis till huvudstaden igår... Skulle ha åkt hem, men blev kvar över natten. Jag och Alice stannade kvar hos min gulliga pappa & Stina. När jag kom hem till dom i går kväll fick jag en liten spabehandling bestående av ett härligt bad med tända ljus. Efter det blev det en behandling på spikmattan...he,he... Var lite skeptisk först, men jädrar vad skönt det blev efter en stund! Sen sov jag gott som ett litet barn hela natten...

Tack Stina & Pappsen! Ni är toppen!



Det var ingen nöjestripp till stan denna gång utan det var för att göra klart en del saker efter min morfars dödsbo. Alice däremot hade en heldag på stan i går...



Ibland kan man ha tur att hitta fin kokkärl och grytor på loppis. Jag hade turen att hitta denna vita emaljerade sköning. Har sneglat på den på en loppis i Falun under ett par veckors tid. I Torsdags nästan sprang jag dit för att se om den stod kvar, och det gjorde den...



The other day I was lucky to find this enamelled saucepan in perfect condition. An extra plus is that it is white...


Mer blir det inte i dag. För nu bär det iväg till vår älskade Antons innebandymatch!

Kraam Susanne

22 kommentarer:

Marias lilla Skafferi sa...

Superfin gryta!

Och vad skönt med spabad, hm, kanske något att tänka på för ikväll..?! Lite tända ljus och allt det där.. Spikmatta? En sån som alla gör reklam för nu..? Är det skönt det? Eller man kanske slappnar av av blotta förskräckelsen när man hamnar där på taggarna..?! Kanske skall prova det också..

Ha en skön söndag!

Hälsningar,
Maria

Mamma C sa...

Så skönt med ett eget SPA bad och en stund på spikmattan. Hoppas det går bra på matchen. Ha en bra söndag.
Kram Mamma C

Unknown sa...

Mysigt det låter, var du uppe på en sväng på mitt jobb kanske igår?:-)
Jag såg din rubrik och tänkte åhhh ett recept på höstgryta:-), men icke, jag sitter här och är sugen på en riktig Söndagsgryta som puttrar i timmar...
Ha en skön Söndag
Kramar

Lilla huset på prärien sa...

Jättefin gryta! Jag har haft turen att hitta en sådan en gång och har sedan tittat efter fler men tyvärr har jag inte hittat några. De är inte helt lätta att hitta här nere i alla fall :)

Hälsa mannen o barnen!

Kram Jenny

luchur sa...

Din gryta är Finsk. Den kommer från Finel, Arabia och är designad av Seppo Mallat. De dyker upp ibland på Tradera.

mvh luchur

ANETTESHUS.COM sa...

Kjempe-fin gryta! Super-vakre bilder:)

Ha en fin dag, Susanne!!!

Klem Anette:)

Ylle by heart sa...

Fina bilder... som vanligt. SPA kvällen lät underbar :-)

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad härligt med lite SPA! grytan är hur fin som helst!
Ha en fin kväll!
Kramis/LenaS

Anonym sa...

Hej!
Vilken fin gryta. Härligt med SPA och tända ljus, det verkar jätteskönt.
Ha det bra.
Gun-Britt

Vita små hjärtan sa...

Å du den grytan skulle man inte ha nåt emot!!!!!! :) Alldeles vit o vacker!
Kram Agnetha

hagagården sa...

Åååå den var jätte fin,tur att den fanns kvar.
kram
ninni

Lauras gård sa...

Vad gulligt av din pappa och sambo Stina att ordna lite mys åt dig! Hoppas att allt gick bra med det som skulle ordnas efter morfar. Det kan ju lätt bli jobbigt... Ha en härlig vecka nu. Snart vankas väl kalas både hos er och här... Kram Stina

Louise sa...

Javisst är det skönt med spikmatta! Har många vänner som t.o.m somnar på den och vaknar många timmar senare, så den tycks nog framkalla god sömn!
Fin emaljerad gryta!

Anonym sa...

Snygg gryta!
särskilt när den hade rätt färg också.
kram Ylva

Sofia på Me and my home sa...

Snyyygg!! Vikken fyndare du är..!

katarina sa...

Hallå där!

oj vad många inlägg du gjort sen jag kikade in sist...
satt här o suckade åååå...aaaa...

Ääälskar också pasta, vår son är också en innebandy kille...i mina drömmar har jag ett lika fint kök som du.....men sen....
Började tårarna trilla och allt annat känns så ytligt....
Vad hemskt med din mamma....förstår att du saknar henne fruktansvärt.
Jag kan inte ens tänka mig att mina föräldrar en dag kommer vara borta...fast jag måste säga att man märker att åren börjar smyga sig på.
Vilken härlig helg du fick hos din pappa i alla fall och vad skönt att ha har en Stina så han inte är ensam...;)
Ha en fin vecka!
Kram Katarina

Les Cotrions sa...

You're lucky to find that so nice white saucepan! It's perfect in your kitchen!
Vale

Unknown sa...

Men wow ja du den gryta var allt en riktig läckerbit!! Älskar verkligen ditt kök, det tilltalar verkligen mig och inspirerar! Har en liten flundring, har du fått vårt mail? Kram Petra

Camilla sa...

Hej Susanne!

Tack för din hälsning! Va mysigt det lät med en dag i Stockholm och en spa kväll! Men hur gick det då med den italienska lördagsmiddagen som såg så himelens god ut...?

Ha en fin vecka!

Kram
Camilla

BLOGG I THAILAND.SE - Följ vårt liv genom världen sa...

Hej! Så härligt det lät med spadag :) Och jättefin gryta, söt :)

Kram!

http://www.shabbychicliv.blogspot.com/

Anonym sa...

Här är osså en som älskar Italiens alla goda maträtter. Kan vi inte få receptet på din?
Underbar hemsida du har!
mvh Ulrika M

Annas skattkammare sa...

Vilken mysig kväll du fick med spabehandling och allt.. =) jättefin gryta du fyndat!
Kram /Anna

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin