söndag 19 februari 2012

greener living



pictures from tumblr


Hej bloggvänner!
Kikar in och säger godnatt. Söndagsfilmen ser jag klart från sängen istället.
I morgon börjar ett nytt hälsosammare liv för den här mamman och hennes familj. Nu är det slut på stora limpmackor på morgonen, inga bullar till fikat var o varannan dag och absolut inga skålar med chips vid tv'n på kvällarna.

Nä, nu är det andra bullar som gäller (igen) med prommisar varje morgon, hälsosamma frukostar och betydligt nyttigare middagar.

Jag tror det blir en lagom och hållbar start på vårt nya nyttiga liv hemma hos me & Alice.

kram & puss från Suss


5 kommentarer:

mariasvitabo sa...

Vilka friska, härliga och mumsiga bilder! Håller själv på med lite hälsosammare vanor, blir knäckebröd istället för mackor! Gott och bra för magen;)

Kram Maria

Pernilla på Piazzan sa...

tycker jag tänker likadant men det stupar varje dag här....att de ska vara så svårt...hoppas det går bättre för er ...Lycka till och kram från Göteborg .

Vida sa...

kroppsstädning på gång;)) det låter härligt och jag tror att vi alla behöver detta med jämna mellanrum...det hjälper lite att man får en panikkänsla när det går mot baddräktstid;))

Vidahavregrynsgrötkram

Beas sa...

Då tänker alltså grönska i kapp med naturen. Det låter rätt. Håller också på att förändra mitt liv, steg för steg och det känns så skönt och man blir så stärkt när man ser att man fixar det.

Ett stor tumme hålles för att du ska trivas och hitta rätt i din nya inställning.

Kram Bea

Olga sa...

Hej Susanne!

Vilken uppfriskande blogg du har; sparsmakat men med själ och nerv.

Jag har en ny blogg tillsammans med en kompis; thetruebohemians.blogspot.com Undrar om du skulle kunna tänka dig att byta länk med oss i din blogglista? (Brukar man fråga så??) Ta gärna en titt och känn efter om det passar!

Allt gott to you and Alice!
//Olga

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin