onsdag 13 februari 2013

Elle interiör designpris 2013

 
 
Hej!
Äntligen har jag börjat piggna till igen. Tänk vad en förkylning kan ställa till det. Tack och lov är jag väldigt sällan sjuk...
 
Jag tänkte göra några kortare inlägg för att sammanfatta förra veckans spännande händelser. Det är dock inte något första sides stoff längre eftersom jag inte ens orkat starta igång datorn på flera dagar så det mesta har ni nog läst på annat håll. 
 
Måndagen startade i alla fall med en pressfrukost på vackra Operaterassen, där chefredaktören Svanta Öquist presenterade årets Elle interiörs designpris vinnare.
 
I år blev det designstudion Form Us With Love som kammade hem designpriset.
För deras öppna och engagerande sätt att samarbeta med olika företag både i Sverige och internationellt. Oavsett vad de formger har de en omsorg om detaljerna och ett starkt resonemang om hur design kan lyfta företaget. En unik inställning som på kort tid gett dem en plats på den internationella designscenen.
 
 
 
 
Här är killarna i Form us with love och Elle interiörs chefredaktör Svante Öquist.
 
 
 
 
 
Den snygga taklampan Levels är en mina favoriter och är designad av Form Us With Love. 
 
 
Elle interiörs pris, Årets stjärnskott gick till Karin Wallenbeck, som är en av tre i desigstudion Whatswhat.
 
På kvällen var det sedan gala på Operaterassen där dessa och alla övriga priser delades ut av bland andra näringsministern Annie Lööf och Efva Attling.
 
Kända stjärndesigners som till exempel Oki Sato, Alberto Alessi, Patricia Urquiola, Patricia Moroso och Efva Attling minglade också runt bland gästerna.
Tyvärr hade jag ingen kamera med mig under kvällen, men det var en helt underbar kväll jag tillbringade med många kära bloggvänner.
 
Jag hade även äran att få träffa ett par utländska bloggvänner Desiree from Vosges paris & Cez from Mechant Design som jag haft kontakt med under minst fem år här i bloggvärlden så det var riktigt kul.
 
kram Susanne
 

1 kommentar:

Lisbeth Williams sa...

Verkligen urläckra lampor från vinnarteamet! Har länkat.

Vågar man krama utan att få nå't man inte vill ha? ;-)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin