tisdag 14 januari 2014

fresh herbs all the time







Nu är jag på plats i Stockholm och igår var det Den stora trenddagen där Stefan Nilsson höll föredrag om årets trender.
Riktigt underhållande för Stefan är både en mästare inom sitt område (trender) och en ypperligt duktig talare. Nästa år tycker jag verkligen ni ska gå om ni har tid och möjlighet, lovar att ni inte ångrar er.
 
Hemma står nu mitt lilla växthus fyllt med örter och väntar på mig.
 

 
 
Det är ett perfekt litet hus som håller örterna vid liv extra länge. Kanske syns att basilika är min favorit (de som är nedklippta får stå längst bak) Jag älskar nämligen pesto och kan äta det till nästan allting. :) 
 
 
 


Man häller lite vatten i behållaren, ställer in örterna och stänger igen kupan. Sedan är det bara att tända LED-belysningen och örterna har en perfekt miljö att växa i.




 
 
Tycker faktiskt den är riktigt cool och längre fram på våren kanske jag kan förgro lite frön i min Kitchen garden.
Bäst av allt är att det går att kontrollera/reglera ljusets intensitet. På kvällen drar jag ner ljuset en aning så växterna förstår att det är natt.
 
Nu däremot är det morgon och jag ska dra mössan över öronen och strax ta mig ut i  kylan.
Ha en toppendag, så ses vi senare.
 
ps. HÄR kan ni se ett tv-inslag från gårdagens Trenddag där både Stefan och Henrick ger roliga tips om trender! På deras bloggar kan ni också se bilder från gårdagen.
 
Kram Susanne
 
Kram
 
 

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin